My kids

Sila ler klik..jangan malu malu

Thursday, October 5, 2017

Kemas rumah part 2..... HALL DAN BILIK BATRISYIA

Sabtu lepas sambungan kerahan tenaga....Aku tak leh nak kemas sangat ari keje pasal busy bebeno....apa taknya kang balik nak masak iron baju kemas sket2 then nak ajar kakak lagi....exam lagi 2 minggu kan.....so weekend je la ada masa nk kemas pun.....tapi pg sabtu tu hb ada hal lain kat KL so aku mintak dia bawak sibujang skali....kalo x memang tak jadi keje la...kang kejap mak nak itu mak nak ini mak nak kencing mak nak....ish macam2 la

Jadi tinggal aku berdua ngan ica je...senang sket nak bersilat....hb dah siap bukakkan tin cat....dah rasmikan barang sesapu dua cat then tinggallah aku terkontang kanting mengecat umah....member aku ada yg tak caya aku cat sorang huhuhu.....percayalah....

seblom cat mana2 yg ada kesan contengan tu aku sug ica tolong berus....pandai plak dia buat tuh...tapi berkecah sket la....takpe la memang nak kotorkan lantai pun....hb siap selotape kertas kat lantai xnak bg kotor lantai....payah beno nak mengalih kertas tu sudahnya aku pakai je tikar kartun budak2 ni....lagi pun dah bertahun tkar tu...beli lain je la nanti.....




Aku cat feature wall kaler bitu...ata permintaan irfan yg suka sgt kaler 'belu'....then yg lain aku cat kaler putih betul....ni adalah umah kuarters jadi aku xnak cat byk sgt sebab nanti masa nk serah kunci kena cat semula....jadi asal kemas dan xnampak kesan contengan tu ok la.....

semua cat aku buat 2 layer....selesai urusan hb , dia balik jer aku mandi solat tdo....hb lak sambung 1 layer lagi setiap satu.....jadi 3 layer la....masa blom kering memang nampak comot dan bercapuk....bila malam ok la...Alhamdulillah....


 Malam sket hb pasang kabinet tv ikea ni dgn rack....rack tu ok la....tp kabinet ni ada brg yg x cukup jadi xleh nak lekat kt dinding....pastu pintu pun xleh pasang...apa benda ntah xde.....haish....tu ler masalah kalo perabit pasang sendiri ni....patutnya dia bg la complete set...dah la payah nak gi....aku dah pernah beli almari buku kat ikea pasang sendiri tp barang semua complete....jadi memang tak sangka la boleh jadi macam ni.....tapi takpe la....boleh g repeat ikea lagi....plan deepavali ni nak gi....tgk la camner


atas rack tu aku rasmikan dulu dengan meletakkan bekas ubat....aku nak cari pokok hiasan tp tu la nak kena gi ikea dulu.....
nampak tu kabinet kecik melopong xde pintu.....plan aku nak letak rack tu bawah tv...then letak je decoder astro atas tu tp mengenangkan nanti umah aku ada baby kecik...mcm bahaya plak....tu yg beli kabinet kecik bertutup tu....bila dh takde rak tv yg lama tu mcm lapang sket ruang tamu ni.....
Hari ahad dari pagi lagi dah mula mengemas dan mengecat sebahagian hall dan bilik batrisyia....bilik dia aku cat keseluruhan warna light pink....

almari buku tu memang melekat kat situ la sebab dah drill....almari tgh tu almari baju irfan dan ujung skali almari baju kakak.....brg longgok belah kanan tu adalah tilam dikla threadmill bantal toto dan beg balik kg....transit situ kejap...sementara nk settle brg2 hb yg berlambak tu......kalo ada bajet nanti baru tukar almari tu kaler putih gak....wat masa ni pakai je apa yg ada dulu....langsir dan perabot lain pun camtu gak...pakai apa yg ada jer.....aku xnak maker over ni byk sgt pakai modal....aku just nak kemas dan bersih....brg2 lain tu beli sket2 tiap kali gaji...nampak nya mcam tiap2 bulan ler melawat ikea hehehehhe.....aku suka aku suka

white board pun kekal kat situ....meja study dia aku balut sket....comot sgt nampaknya....nanti aku nak beli alas meja utk dia...sementara ni pakai apa yg ada je dulu....
 Bilik dah clearkan hall dgn bilik 3 maka bilik dikla jadi tempat longgokan barang la....
ni semua brg nak jual dan donate.....stroller tu pakai lg....beskal insyaAllah nak anta blk kg...letak sini pun bukannya dapat pakai...baru kayuh sket dah jumpa dinding....




yg ni plak semua brg2 hb yg nak simpan....xtau la nak letak celah mana....adeh.....

InsyaAllah weekend ni plan nak settlekan bilik utama dan toilet luar dalam pulak....
Next week balik kampung
Next 2 week settlekan balkoni pintu utama dan jual barang.....

Aku tak sabar dah nak settle semua ni....gara2 berkemas ni dah sebulan aku tak zumba dan workout....badan pun dah sengal2.....huhuhu


Opss jgn terkejut dgn wajah ku....heheheh...ni muka suci dengan mekap nipis.....aku tengah pakai 1 produk pencuci muka ni...nama greenard cleansing gel....korang boleh google...so far ok Alhamdulillah serasi dgn muka aku....flawless tu tidak la...baru sebulan pakai kan....lepas 3 minggu pakai muka aku mengelupas kat area mulut...tp tak lama la dalam 3 ari macam tu then skang makin ok......nanti lepas sebulan lagi aku update lagi tgk semakin ok ke tak.....kalo flawless btol nanti aku nak apply jadi model dia la hahahahha....

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...