My kids

Sila ler klik..jangan malu malu

Thursday, November 9, 2017

Kemas rumah part 6....bilik dikla

Aku start mengemas 30 Ogos 2017...kira ni dah masuk bulan ke 3 x siap2...ni kalo bina rumah dah kira projek terbengkalai ni heheheh....berkemas nya sabtu lepas tp sebab minggu agak sibuk dgn kursus seminar dan lantikan aku sbg pegawai pemeriksa aset tanpa gaji...maka arini br dpr update...tu pun dh nak blk baru dpt tgk blog....
Apa2 pun kerja perlu diutamakan....

So sabtu lepas pagi aku join sukaneka bawah blok ni....asalnya malas nak gi tp tu la budak2 ni terlebih excited nak join maka kul 3 ptg baru naik umah....adeh.....ptg nya gi IKEA.....shoping barang sket....yg tu nanti kendian aku citer.....Ari ahad baru la dapat nak kemas umah.....


Ni keadaan bilik dikla...masih ada brg nak jual dan nak simpan.....Aku punggah semua keluar dari bilik...letak kat hall jap....umah aku ni macam ni la...selagi byk brg2 xbertempat ni, kemas bilik ni bilik lain lak sepah....adeh




Dan ini la jadinya...ujung skali tu kain baju nak bg org....yg belah kiri ni brg nak jual


Kain baju nak donate ni aku letak je kat luar rumah je...siap asing dan label kan....baju aku dan baju anak2....ni semua bj yg masih elok lagi tp dah tak muat....yg xelok semua aku dh buang....so terpulang la pd org yg amik nak pakai ke nak jual ke...aku niat sedekah je....Ptg isni balik keje aku tgk clear...Alhamdulillah....


Bila dah kemas bilik dikla baru nampak lapang sket...aku just bagi dia almari baju 2 bijik dan katil 1....So dia xyah bawak katil....dia just bawak kain baju jer.....
Ada ruang sket kaloi dia nak letak barang lagi

langsir blom pasang....

Almari lama....set katil ni aku beli masa mula2 kawen...letak kt umah nilai

Ada space utk solat juga
Dikla dok ngan aku kejap je sambil tunggu dapat kuarters....

Akhirnya siap gak almari tv hb aku ni....sebulan baru siap huhuhu...nak beli barang ikea ni kena hati2...pastikan kiter amik barang selengkapnya esp kalo kiter nak pasang sendiri....mcm rak ni 3 kali repeat ikea baru lengkap semua barang nak pasang....beli lampu tdo pun xde mentol heheheh...mana nak tau kan....kalo dia tulis

caution: mentol lampu dijual berasingan

ni aku beli 2 ketul...utk letak sabun dalam toilet....

lepas bawak keluar brg aku bawak masuk barang blk semula hehehe...tu je la kejenya....ni aku nak tunjuk seblom guna vacum beg
ni lepas masuk dalam vacum bag....fokus kat tilam kepet kaler purple tu....AKu beli 2 helai je dulu...nak try tgk ok ke tak....so far ok la...mampat dan padat....5.90 je beli kat daiso////lebar gak 
80 x 86cm

k tu je kot sempat cerita....next entry nanti aku citer pasal caj delivery dan pasang barang ikea.....

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...