My kids

Sila ler klik..jangan malu malu

Wednesday, October 11, 2017

Kemas rumah part 3..... Bilik utama

Sambung mengemas.....adeh...penat tul rasa....jumaat malam sambung kemas balik....malam tu just clearkan semua barang kt bilik aku then transit jap kat hall....rumah kecik kan...kemas yg ni yg ni lak bersepah.....pi mai pi mai berlonggok gak

ni ler keadaan bilik yg telah di clearkan....tinggal katil jer....takde keje aku nak mengangkut semua.....langsir pun cabut basuh....bila dah bogel macam ni terpaksa la anak beranak tdo bilik ica.....adeh....
 Sabtu pagi ada family opis aku jadi takder la wat keje2 mengemas pagi tu....petang lepas asar baru mula mengecat......aku cat 3 bahagian je...tinggal 1 bahagian ni nak tampal wallpaper.....


tada.....

tada lagi....siap letak cadar dan lampu tdo



siap letak alas ikut tema.....
 Actually bilik aku konsepnya purple + putih.....tp wallpaper tu xnampak sgt purple nya...lite2 gitu


belah kiri ni aku letak almari mekap.....asalnya nak leTak belah kiri katil;....tp tu la muat2 jer....x le bukak laci....

belah kakan aku letak threadmill.....biar beringt sket goal nk kurus tu.....
 Siap setup bilik tdo utama kitorang beralih ke bilik ica lak....bilik ica kan dh siap cuma x touch up je lagi.....
dan ini la hasilnya.....adik yg lebih2 excited....kakak excited sket2 je


meja study aku rapatkan sket ke dinding...senang sket nak fokus ngadap white board tu....

langsir pun nak tukar pink tp tunggu peruntukan dulu heheheh

dari pandangan pintu...almari baju ni nak tukar sebenarnya...sama gak tunggu dana


Karpet pun nak kaler pink tp wat masa ni pakai apa yg ada je dulu.....sebagai menghargai penat lelah 3 hari mengemas bilik...maka kuhadiahkan diri sendiri 1 family makan best heheheh.....

opsss bukan ni ya....yg ni menu malam ahad....masak simple je sebab peruntukan masa lebih utk mengemas....kesian hb dan anak2 makan burger kosong jer

jadi malam esoknya gi makan shell out kat ayer@8
ni buka shell out sebenar....lambak style katanya.....

orang yg paling gembira dapat makan sedap....tiap kali makan best macam ni dia tau la yg mak dan abah dia tgh kaya hahahahah....
Arini 11 okt ari gaji gomen....gaji awal sebab deepavali minggu depan....tp jgn seronok sgt coz next gaji adalah 43 hari dari skang.....

Biasanya gaji awal macam ni aku akan siap2 asingkan duit taska anak, byr segala hutang dan keperluan....yg wajib tiap bulan....then asingkan duit makan dalam RM100 x 6 minggu
then balance baru leh nak belanja sesuka ati berpada2.....

setiap ari isnin aku just amik 100 utk belanja minggu tu....jadi InsyaAllah aku takkan keputusan belanja harian.....tp nak wat camni kena ada semangat yg kental...sebabnya tu la.....duit tu ada jer dalam bank....jadi nak selamat....cash kan letak dalam envelope simpan kt umah.....settle

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...