My kids

Sila ler klik..jangan malu malu

Monday, October 30, 2017

Bila suami kurang kesihatan.....

Asalnya bisul kecik je....bila dh bengkak dan melarat baru g klinik....org lelaki camtu la kan....bila dh teruk br nk g klinik....tp awalnya ok lagi....dia boleh jalan dan gi keje lagi....tp bila pagi rabu tu,...masa kat parking, irfan tersadung lalu hampir terjatuh dan hb pun menahan irfan dari terjatuh lalu terus bengkak....ari khamis makin teruk sampai hb takleh jalan....gi mana2 kena papah....Aku pun risau la nak gi keje...tinggal dia sorang kt umah....

Yg sikecik plak bila tgk aku anta kakak dia pakai baju biasa, dia pun dan dan terus pening....siasat nyer siasat penig dia kat bahu.....eh bukan pening kat mata.....adeh.....bak kata uwan

                                                             'aka ko tu dalam poket den ni ha'

Selepas memancarkan wajah comel penuh manja dia tu...Aku pun wasap tc bagitau irfan cuti tanpa sebarang alasan.....jgn tiru ya anak2.....Maka bermula aktiviti ku jadi full time house wife....tu la slalu merungut penat gi keje la....x sempat kemas la...ha amik ko bukan sehari cuti...4 ari terus termasuk sabtu ahad....bf lunch dinner semua masak sendiri....memang tak kemana la aku...mujur selasa lepas dh gi pasar malam beli barang dapur.....

hb just makan roti wholemeal je....ngan lauk....Aku ngan anak2 makan cam biasa....heheheh Batrisyia still gi skolah macam biasa sebab minggu exam kan.....

ni menu tghr jumaat.....daging goreng kunyit sambal sotong telo hancur dan salad

 Aku xde la nak berdiet sangat skang tapi dah hb boleh makan mcm org dalam pantang so aku buatkan jugakla menu berkhasiat....xde la dia terliur sgt tgk lauk aku yg sedap....aku faham la perasaan nya camner pasal kiter pun pernah dok dalam pantang.....


 Jadi aku pun merajinkan diri memasak makanan sihat ala2 menarik perhatian anak2 gitui.....
Bukan senang nak mancing selera budak2 dgn makanan sihat ni.....

diorang makan kopok cheese ngan nuget jer.....

Yang batrisyia plak leh sound....makan ni jer....x kenyang la mak....
cuba makan dulu tgk kenyang ke tak....seblom tu baca bismillah dulu....InsyaAllah kenyang.....gitu


Lepas 3 ari bertapa dalam rumah Alhamdulillah smalam hb dah leh jalan elok sket...xder la berpapah lagi....terus ajak gi tengok wayang hahahah....boring ler tu....Aku ni mau jer...dia la larat ke tak larat....Siap kemas semua zassss terus keluar....gi alamanda je pun....xnak jauh2....


tgk citer ni....thor ragnarok.....



tetiba dtg mood dia nak lepak kat tangga dan pose ala2 org bujang....ye la org tu nak masuk 5 tahun esoknya hheheheh


No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...