My kids

Sila ler klik..jangan malu malu

Monday, August 7, 2017

Aktiviti ujung minggu


 Sabtu hb anta dikla gi servis kete dan pasang radio kat kete dia...aku malas nak ikut sebab rumah sket lagi jer nak sama ngan tongkang pecah....jadi aku mintak hb tlg bawak irfan skali sebab kalo irfan tinggal kat umah mmg tak jadi keje aku sudahnya.....kakak tinggal ngan aku...anak2 dikla semua ikut skali


 Ni contoh kelasakan irfan...aku tak tau apa motif dua beranak ni....tau2 jer dah terjerit mintak tolong....bergurau xmau kalah....mula nya irfan panjat abah dia dari blakang...abah cekau kepala dia nak tumpaskan....aku risau kok tergeliat je budak tu...abah pun tak mau kalah...tu yg jadi macam tu...aku malas nak masuk campur....aku tukang amik gambar je....menangis kang pandai2 la pujuk diri sendiri....

 Disebabkan lama sgt urusan hb ngan dikla..... rumah pun dah ada rupa rumah sket maka, aku pun ajak partner in crime niza keluar meronggeng...dia pun free so apa lagi....zass alamanda....

aku bawak ica...niza bawak harraz dan mia...harith ikut abah dia mancing....batrisyia darjah 3 dan mia darjah 2 tp tgk la saiz diorang huhuhu

mia 8 thn harraz 4 tahun....adeh nak dekat sama besar dah
 Tak gi mana pun...gi makan kat bowling....pastu gi solat dan bawak budak2 ni main taman dalam parkson...taman yg sekangkang kera tu....jadi la ...bg diorang salurkan kelasakan tu sekejap...aku gi parkson nak beli biskut si dina je...tgh nak bayar hb call suh beli bahan2 nak buat puding karamel....dia dah sampai umah masa tu nak dekat kul 8....dia nak buat puding malam tu gak....bg yg tak tau hb aku ni pandai wat dessert....aku jer yg tak reti....hahahaha....sape punyer bini la ni

seblom balik kiter selfie dulu



camni la kalo batrisyia yg amik gambar....



bergegar
 Malam tu niza antar balik then sampai umah sambung berborak ngan dikla....bg laporan apa kejadian siang td....dia gi enstek dan pj utk settlekan kete dia...rupa2 nya slama ni radio dia x bunyik pasal ada duit syiling 30 sen terselit dalam radio tu....xtau dh berapa lama...sampai rosak la radio tu.....
suspek tak lain tak bukan adalah tasha....hahahah

Ahad pagi lepas breakfast dikla balik....bagus nya dikla ni ...dia survie sejak jadi ibu tunggal ni....dari umah aku nak ke opis dia dekat je....dia tau jalan dari opis dia balik uamh....jadi hb just tunjuk jalan dari umah aku ke opis dia then dia gerak sendiri dgn bawak anak2....

Aku lak dok umah iron baju utk ari isnin....setiap ari aku kena iron 10 helai baju dan kain....just imagine....dulu masa bujang aku gosok  utk seminggu...15 helai...lepas kawin masa blom ada anak pun gosok seminggu skali ...lebih kurang 22 helai.....
sejak batrisyia pakai bj skolah bergosok aku dah xsempat nak wat macam tu....kalo nak gosok seminggu...50 helai....adeh...mau jahanam seterika....dgn aku skali krem

Aku dah mula kemas umah utk menerima kemasukan dikla pada Dis nanti....plan nya macam tu la....dia dok skali ngan aku sementara nak tunggu dia stabil menguruskan diri dan anak2....
jadi utk permulaan aku kemaskan almari aku dan anak2 dulu....nanti baru kemas bilik stor dan bilik no 2..yg dah macam stor jugak sebenarnya...aku pun xtau dari mana dtg barang sebanyak2 nya dlm rumah ni...padehal masa pindah dari nilai 4 tahun lepas aku cuma bawak beberapa brg, kain baju dan 1 set bilik tdo je....lepas pindah aku beli peti ais mesin basuh sofa kerusi makan dan katil je.....pastu threadmill rak buku meja studi kakak beskal senaman
tu jer la brg yg besar.....tp skang bilik 1st,  bilik tdo aku la....bilik no 2 jadi bilik almari anak2 merangkap stor dan bilik no3 jadi bilik senaman bilik studi dan bilik tetamu....tu yg nak kena kemas tu....sebab nak bg dikla dok bilik no 2

Dah settle kemas umah siap gosok baju aku pun ajak hb gi beli barang dapur....aku kan rajin masak lately....jadi kena la lengkap brg dapur....xde la kejap2 nak gi kedai beli itu ini.....

Aku dah lama mengidam nak makan seoul garden...paling dekat kat ioi ler....jadi
ZASSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSS......................ke ioi ler kiter....masa tu dah kul 6....sejak kembali ke kerajaan 2 bulan lepas aku dan hb dah ambil langkah penjimatan...nak kurangkan makan luar...kami banyak masak dan dok umah je...tp bila skali skala keluar macam ni seronok la jugak.....

tukang belanja dan anak daranya


penghasut makan luar bersama anak bujang
 Pagi tu aku dah buat nasik goreng cina utk bf sebenarnya....tghr pun kami makan benda yg sama je....jd sedang elok la perut tgh lapar......

aku pilih tomyam sup
Actually ni tempat ke 5 steamboat grill bufet yg aku pernah makan

1. steamboat ala thai di 9 avenue Nilai
2. johny kat alamanda (bukan bufet)
3. damai steambot kat sijangkang (renuion aritu)
4. shabu2 volcano diputrajaya
5. yg ni la seoul garden

Dan ini adalah yg paling best aku rasa dari segi rasa....tp padan patut la dgn harga sebab antara semua diatas ni yg paling mahal huhuhu....ada pro and cons disitu....best sebab pilihan makanan dia dan kekemasan meja makan dia....lagi satu kuah boleh refill dan tukar.....mula2 aku amik tomyam pastu tukar sup ayam

Aku kalo makan steamboat bufet ni memang makan sampai kenyang giler....makan lauk jer....bg puas ati....batrisyia kena caj tp irfan free.....tp anak2 aku ni bagusnya diorang makan apa saja....makan tak memilih...mcm irfan bg dia main game pastu suap je...mesti dia menganga...kakak toksah citer la....pandai amik dan makan sendiri....dia siap amik sushi...pengaruh citer chibi maruko chan....aku ni seketul pun xpernah rasa....takut takleh telan.....

kat sini ada pilihan pelbagai lauk seafood kambing dgg dan ayam.....sayur2 megi telur, nasi goreng spageti sushi pelbagai air sejuk mesin coffee cendol dan eskrim....masuk je terus bayar utk brapa org makan....pilih sup dan nah silakan la masak sendiri...hehehe...InsyaAllah nanti nak bawak mak aku makan sini...tp tu la mak mak ni payah sket nak bawak makan benda2 rare macam ni....mak aku dia serasi dengan ayam penyet jer...sebab nya pedas hahaahah....org tua kan mana nak makan renyah2 macam ni...jap gi dia komplen bayar mahal mahal tapi kena masak sendiri..... huhuhuhu




No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...