My kids

Sila ler klik..jangan malu malu

Friday, July 7, 2017

Sedekad bersama....Alhamdulillah

Arini 7 jul 2017 genap la 10 tahun aku bergelar isteri kepada encik suami.....Alhamdulillah susah senang sihat sakit sentiasa bersama...gelak ketawa pujuk rayu merajuk marah sentiasa bersama...



Sama2 membesarkan 2 orang cahayamata....si kakak dah berusia 9 tahun...yg adik nak masuk 5 thn....org lahir ujung tahun macam tu la....Alhamdulillah...syukur....nikmat apa lagi yang nak didustakan



kronologi perkenalan aku dengan hb...rasa macam dh pernah cerita seblom ni...tp malas nak retrieve....aku kan mmg suka cerita ulang2....

Aku kenal hb masa sama2 keje di BPP jalan duta...Aku jaga kaunter akaun dan dia jaga kaunter pelepasan hakmilik....asalnya aku x suka dia sebab suka bg arahan yg salah pada peminjam....aku macam teringin nak g sound dia...tp bila tgk dia macam xsampai ati lak nak sound...just inform je la...

Dari situ aku cam xprasan dia ada beberapa kali mintak no phone...mula2 aku abaikan je...lama2 tu aku bg la...mula2 msg pasal keje..masa tu maan ada watsapp.....xlama lepas tu.terus ajak dating heheeh


16 Sept 2006- 1st date....dia amik aku kt umah...aku xtau dia ada kete masa tu...mula2 tgk dressing dia sempoi giler...yg kiter ni bersiap kemain....sampai aku fikir blk btol ke dia ni yg aku jumpa kt opis tu....xpe la dia x cuba nak impress aku...aku je over heheheh....

seminggu lepas 1st date dia terus ajak aku jumpa mak dia....mak dia berkenan.....aku jatuh cinta pada dia lepas tgk cara dia layan mak dia....baik sangat....dalam ati aku berkata....dialah bakal suamiku....noktah.....segala onak dan duri akan aku hadapi...asalkan dia menjadi milikku...chewah.....

sebulan lepas 1st date aku lak bawak dia jumpa parent aku...kebetulan raya masa tu....abah dan mak approve....abah aku cakap dia KACAK.....hahahahah.... terus mak tanya bila nak masuk meminang.....sibbaik aku dh warn dia awal2...kalo jumpa mak mesti mak akan tanya pasal kawen....aku mmg xpernah bawak bf blk kg...dia yg 1st...mak aku cukup pantang couple2 ni....jadi bila mak tanya bila nak masuk meminang dia dah standby jawapan...."nanti saya bawak rombongan meminang"

3 Feb 2007- Si dia bawak rombongan merisik...bawak makcik2 dia je pun...mak dia x ikut masa tu...hantar cincin tanda...tetapkan tarikh bertunang dan nikah terus...

Aku dah siap decide tarikh kawen baru pilih tarikh tunang....sebabnya memang xnak tunang lama2....

3. Mac 2007- Aku selamat bertunang bersama jejaka pilihan hati....setelah sekian lama mak menunggu menantu pertama....akhirnya dapat gak ....aku bertunang xlama sebab tgk keadaan mak yang tak brapa sihat....bertunang 4 bulan je....bayangkan dalam 4 bulan buat persiapan kawen....tempah baju nikah, sewa pelamin mekap dan baju sanding, sewa khemah, buat goodies bag..beli barang hantaran......aku x ingt brapa kali aku ngan dia panjat 'sayang you' kat jalan TAR tu....hantaran aku dan dia aku yang buat....huhuhu....




1st time wat hantaran


mekap sendiri tau....



selepas sarung cincin tunang

7 jul 2007- aku selamat diakadnikahkan oleh ayah ku sendiri ....dan terus bersanding pada hari yang sama....kenduri buat hari yang sama....aku buat belah aku je...belah dia xde

baju akad nikah

hantaran kawen...DIY gak



Disebabkan aku pakai adat pepatih...suami kena sediakan 5 bentuk cincin
1 utk kakak sebab langkah bendul
3 utk bertunang
1 utk merisik

cincin ni sebenarnya boleh pinjam...dan akan dipulangkan tp nak pinjam cincin saper pulak jadi beli jer semua...masa tu emas 1 gram baru 70 lebih

5 bentuk cincin ni seribu lebih je...aku xtau apa rasional nya cincin byk2 ni tp ikut kan je la....dh nak ikut adat sgt kan....jadi sebab dh dpt 5 cincin aku xnak la bebankan lagi dia...so aku cakap utk batal air sembahyang aku just nak salam je....nampak x ciri2 isteri yg xmata duitan hahahah....
hb pun setuju....skali masa lepas serah mas kawen...salam mak dia tetiba ada surprise yg hb sendiri pun xtau sebenarnya....kira kami berdua sama2 surprise la


hadiah batal air sembahyang dari mak mertua....
 Pastu tukar baju utk bersanding plak...pakai mekap yg sama je...cuma mak andam tu touch up sket2 la....Alhamdulillah cuaca redup aritu...

pengapit pun amik saper yg ada je...pengapit lelaki the one n only my adik ipar...fariez....yg pengapit pompuan kawan kg aku...siap pesan jgn mekap cantik2 nanti ilang seri aku hahahah...giler keji




aku xde upah photographer....semua gambar kawen aku diambil oleh kamera amatur.....
Alhamdulillah kenduri kawen aku adalah sangat simple tapi meriah...perkahwinan pertama utk kedua2 keluarga dengan meja makan beradab amik meja makan mak je...alas meja pun amik apa yg ada jer...padehal dh beli tu alas meja boleh plak x jumpa...ntah mana tersusup nya....

ni 1st  dan last raya bersama mak...selepas 4 bulan kitorang kawen mak dijemput Illahi...Alfatihah....
Lepas kawen kitorang x gi honeymoon pun sebab masa tu mak sakit dan kerap berulang ke hospital....Aku tau aku pregnant pun masa kt hospital...cek UPT kat toilet....masa tu mak dah koma...aku bisikkan pada mak yang aku pregnant...baru la aku bgtau hb dan call mak kt kg....


 Beberapa bulan lepas mak tiada baru la kami berkesempatan nak gi honeymoon...masa ni aku dah pregnant 4 bulan kalo xsilap...perut mcm sarat je huhuhu....destinasi percutian adalah pulau pangkor...percutian ini ditaja oleh seorang kawan hb....


naik bot



perut sama naik

27 Jun 2008- lahir lah anak pertamaku Nur Batrisyia Balqis


30 Okt 2012- lahirlah anak kedua ku Irfan Naufal 



Tu je coretan kronologi sepanjang 10 tahun kami bersama sebagai suami isteri....Alhamdulillah....setelah 10 tahun ni aku dan suami saling faham memahami....jelingan mata je aku dh tau yg dia sedang marah....dari cara aku bercakap je dia tau aku sedang merajuk....

Hepi anniversary abang semoga ikatan yang terbina kekal hingga ke Jannah InsyaAllah...terima kasih kerana sudi menjadi suami saya....saya sayang abang sangat2....mmmuuuaaahhhhh

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...