My kids

Sila ler klik..jangan malu malu

Tuesday, July 4, 2017

Aidilfitri 2017......




Selamat hari raya maaf zahir batin buat semua.....Arini dah masuk 10 syawal Alhamdulillah...Dah ada yg abis puasa 6...Alhamdulillah

Seperti biasa mcm pasangan lain gak ada giliran beraya walaupun aku xde mak pak mentua...tp mak sedara hb masih ada....cuma kitorang x blk malam raya...kitorang blk pg raya....malam raya kitorang g shoping brg2 goodies utk besday kakak....sgt heaven bila semua org sedang ngadap jem blk kg memasing tp kitorang bersepah2 kt mall shoping sakan....

pagi raya cam biasa la siap2 pakai bj raya...lepas subuh kononnya nak gerak gi PJ...tp nak dekat kul 7 gak baru keluar rumah....asalnya nak bergambar dlm  rumah...tp sebab si kakak buat perangai sampai ilang mood aku nak selfie....sudahnya bergambar kt depan lift je...jadi la...masa ni bapaknya gi amik kete....

si kurus dgn kasut baru ada lampu

susahnya nk suh diorang posing elok2....ada je aksi yg bukan2....berpuluh kali aku snap...ni ler yg terbaik aku rasa....senonoh sket nampaknya


baju melayu irfan baju upin ipin beli kat jakel....kain kitorang pun sama beli kt jakel tp tempat kt bangi dan bj melayu hb cam biasa la anta kt tailor dia di medan mara....ada tailor sendiri ok...dulu pun aku anta situ tp sejak sepasang bj kurung dia caj 70 inggit...aku cari alternatif lain...anta kat tailor di bangi sepasang 45 inggit ok la....

tudung pun merah....heheh...ni kalo nampak dek minah (lembu garang cik usin)....mau di ligannya kami anak beranak....




otw ke pj


 Sampai je kt umah makcik hb dgn anak2 sedara terus g solat raya kt masjid...aku plak dh raya dulu mmg dok kt umah je la...bantu apa2 yg patut.....pagi tu kami makan lemang rendang nasi impit ketupar serunding dan lontong....

sempat amik pic bekas je...brani ko wat perangai amik2 pic makanan dirumah mentua....hehehe...harus la bersopan santun
lepas solat raya...aku ajak hb bergambar....selagi aku masih jelita ni...kang dah berlengas jgn arap la aku nak bergambar....




ni la satu2 nya pic lengkap ber 4....


turun 3 kg tau....hahaha....sebulan puasa 3 kg turun....sehari raya xtau la naik brapa hahaha

besar dh anak daraku...sket lg nak sama tinggi ngan mak
 ni la masalahnya bila beraya kt key ell ni...nak g umah kekawan sedara mara semua blk kg.. pilihan yg ada open house umah PM agung dan mall
maka ke IKEA la kiter.....2 ari seblom raya aku dh redah ikea cari karpet....sebab masa terhad maka xsempat nak raya mall baru bukak kt sebelah ni....my town namanya...ni kira mcm repeat la....segak gak sebenarnya...berbaju raya sedondon di celah2 mall dgn dikelilingi oleh org cina...mmg kurang sgt org melayu melainkan budak2 yg keje kt sini xdpt cuti raya...kesian ko dik....
nak tgk wayang pum xde mood...kiter g makan nasik je la....br je setengah ari xjumpa nasik...kemaruk mencarik nasik semula....caner nak dok oversea camni

aku suh duia beradik ni bermaafan....aku dh bermaafan dgn hb malam raya lagi....dua beradik ni byk doasa sesama sendiri maka....dosa yg setahun telah diampunkan ....lepas 3 saat wat dosa baru lak....adeh....



gi tgk citer wayang apa yg ader...xde yg best dan waktu xsesuai....yg ada kotak spiderman ni je...layankan ajer la





pastu layankan diorang naik ketapi...masa ni perut aku dh stat meragam...xtau la pasal lemang ke rendang ke...pertu terkejut kot jumpa makanan di siang hari
Balik umah ...mandi ...tdokan budak ni aku pun mula pack barang....disebabkan dikla blk skali dgn aku, aku kena sediakan space utk brg dikla sket....kang celah mana plak nak duduk kalo kete penuh dgn barang...kalo boleh semua brg nak sumbat dlm bonet...xde la kitorang dok celah2 beg


ni barang dikla

ni la keadaannya bila aku pack brg blk kg....blk 1 malam pun mcm ni ...blk 3 malam pun macam ni....aku leh stay kt kg sampai khamis je sebab jumaat hb masih keje di LPPSA....nampak itu kusyen....br beli tu kt ikea...seketul 69.90...kusyen aku semua dh keluar spring....kronik nya bila ko duduk spring mencocok bontot...tiap kali duduk menjerit adoi....bayangkan kalo tepat....sudahnya beli jer la kusyen sementara ni...drpd beli sofa baru...beribu gak....karpet pulak 99.00 sajo...
kul 2 pg aku tdo....adeh....aku ada share kt fb pasal isteri2 yg memerlukan tempoh bertenang utk pack brg blk kg....90% hampir sama dgn apa yg aku alami....3 jam ok utk pastikan semua keperluan selama 4 ari 3 malam di kampung sempurna dan lengkap....tu pun mesti ada yg tinggal....sengaja tinggal sebenarnya sebab takut bonet xmuat....
ni keadaan bonet aku...yg buat byk goodies bag besday kakak....ni blom masuk brg dikla lg ni

siap2 pg tu terus gerak g balakong...umah mentua dikla...siap beraya kt sana



ni anak buah dikla sebaya irfan....sama lasak sama comel
Sepanjang perjalanan mmg byk menyinggah....singgah toilet singgah mcD beli air....dgn jalan jem nya....tp xde la jem melekat...jalan slow la....cuma dr bukit putus ke ulu bendul mmg sesak...

ingtkan highway je sesak...masuk kg terserempak dgn sekwanan kambing jalan raya....adeh....
Alhamdulillah sampai gak kt kg dlm kul 3 ptg macam tu....then aku terus kemas bilik semua dan tolong mak masak....pasal sambutan besday dan kenduri leh refer sini






ni baju raya kedua sebenarnya...ni la skali aku pakai wat masa ni...tudung pun main sarung je....shawl xleh nak pakai sebab xsempat nak gosok...sedih....


belek punya belek baru aku prasan apa yg irfan cuba lakukan...dia nih melasak xkira tempat dan masa....aku risau kok terseliuh jer



Esoknya raya ke 3 baru la dapat jalan raya ke rumah jiran tetangga....





dikla

semua main sauk je baju raya...almaklumlajh beraya umah jiran je...xyah beria sgt la...bukan diorang tau baju raya ke tidak hahahah




aku lagi la pakai baju keje je....


make up plus....jelita sentiasa








malam tadi 9 syawal g jalan raya umah pklong dan maklong di kajang





dikman dgn keluarga kecik nya

mcm ni la keadaan massa blk kg aritu...mcm ikan sadin



depan umah jiran



lunch kt rumah maktih



anak sedara dan bapak sedara lebih kurang je besarnya



nak balik dah

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...