My kids

Sila ler klik..jangan malu malu

Tuesday, March 8, 2016

ENTRY KASI LELEH AIR LIUR

Lama xpost pasal makanan....bukan bermakna aku xmasak...tp malas nak snap pic jer...kegilaan snap pic makanan telah berkurangan sedikit demi sedikit
hehehe


bila kurang rajin dtg melanda maka tercipta burger ala gerai....

ketam telo asin
sejak hb beli kuali lombong utk wat charkue teow bersama tunku nyer skali, rajin tul dia wat benda2 mcm ni...sampai berminyak lantai2 semua......
jenuh mengemop segala...

ni org panggil ibu sambal....aku blend cili kering bawang then tumis dgn minyak sampai pecah minyak...sesuai utk buat pelbagai jenis sambal, rencah mee goreng kue teow grg bihun grg....nasi grg pun boleh...tp sepesen jer la rasanya....jimat masa sket....just amik 2 sudu besar ibu sambal ni....kacau lebih kurang terus masukkan protein (ayam dgg udang stg) then masuk sayur,,,las skali letak bahan utama mee ke nasik ke

jgn lupa letak sket sos tiram garam gula sos cili....ikut kesesuaian resepi


ni menu weekend....

again butter crab plak....juga hb yg masak....





udang sotong telo asin....
lama2 fobia aku ngan telo...kt umah ada lg 5 biji mentah ...dh jemu lettew...


ni menu ari keje...senang....bahan semua ada...terus masak je....feveret my kid

makan2 jugak....exercise kena buat.....biasanya blk keje kalo ada masa terluang aku zumba workout atau naik threadmill dlm 20 ke 30 minit...weekend ahad pg kalo ada senamrobik bwh blok aku join ler skali

ni menu time diet...diet la sangat....atkins diet....masalahnya atkin ni aku xleh nak teruskan bila ari cuti...dok umah xpe...kalo blk kg atau gi umah mentua...adoyai xlarat nak menolak nasi yg dihidang.....again...salahkan diri sendiri

backup....minum air lemon bekal ke opis....incase xsempat workout aa gak la pemangkin utk memecahkan lemak...aku just hiris lemon...perah sket dlm air...pastu trus benamkan hirisan lemon tu camtu jer...menjelang ptg bila air dh tinggal sket...rasanya masam2 kelat.....
irfan kalo nampak botol ni dia akan tinjau dulu...nampak je kepingan limau ni dia xnak

'air mak macam'

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...