My kids

Sila ler klik..jangan malu malu

Thursday, January 2, 2014

2014....taska baru

2013 telah melabuhkan tirainya...kini 2014 menjelma...Alhamdulillah syukur kepada yg maha Esa kerana masih diberi peluang menghirup udara segarnya....2013 banyak kenangan suka dan duka...diantaranya

1.Berpantang sendiri selepas melahirkan irfan naufal
2. masuk kerja selepas cuti 3 bulan
3. batrisyia masuk tadika krista
4. bercuti di portdickson
5. Pindah ke putrajaya , batrisyia tukar tadika little caliph
6. join koir office dan perbarisan hari sukan perbendaharaan
7. Celebrate besday batrisyia, besday hb dan anniversary
8. Settle ptptn
9. Buat open house rumah baru
10. Gi cameron highlands dan celebrate besday irfan
11. Bertukar tempat kerja
12. Bercuti ke pulau pinang dan celebrate my besday

tu jer kot yg penting2...so irfan 31 hb lepas last day kat taska surinaz presint 18. Dia masuk situ sejak aku pindah ke putrajaya 1 Mei...kira 8 bulan lar dia dok situ...taska tu ok sangat...cikgu2 dia baik2 belaka..kalo anak kiter tak sihat, dia cepat2 sms bgtau so kiter dapat maklum dan boleh ikhtiar nak bawak balik ke nak gi klinik ker....kalo susu habis pun dia sms gak bgtau...

masa irfan makan bubur aku memang bekalkan bubur ari2 tp bila dah start makan nasik, cikgu dia yg masak kan...ada skali masa nak amik dia aku nampak bersusun 3 orang budak ngadap cikgu suapkan...elok jer tertib makan...kalo kat rumah, sambil berdiri aku suap dia...tak sempat nak duduk...berkeliaran merata2...kalo kat skolah sopan sungguh nampaknya....


31 hb aritu last day dia, so aku preparekan sebijik cake sebagai tanda penghargaan buat cikgu2 yg menjaga irfan...

aku nak suh dia bergambar ngan kengkawan dia...tanak pulak dia..kena lar aku bergambar skali

budak comot baru lepas makan kek

ni salina dan anaknya amni...dia pun last day transfer to taska kemas

kawan irfan



diantara cikgu2 irfan...

Dan arini 2 jan antar taska baru plak...kreatif kampus presint 14...taska ni ada cawangan lain kat putrajaya jer ada 3...dia tak faham apa lagi kan jadi dia diam sajer masa nak gi hantar..





nampak ceria jer kan...

aku mintak hb tolong snapkan...taska nih aku bekalkan
beg (pampers, baju, towel)
mandian
susu EBM (5 x 3oz), botol susu
toto, bantal cikgu tanak sebab dah ada diorang nyer



nampak itu aku tersengih...dia menangis masa aku tinggalkan dia..alololo...cian anak mak...sampai lar aku masuk kete masih dengar dia menangis lagi...

baru tadi dalam kul 9.00 am aku sms cikgu tanya dia camana...nangis lagi ker
cikgu dia kata ok dah tak nangis pun...dah jumpa kawan baru ler tu...

aku tukarkan taska irfan sebab, seblom nih aku kuar rumah 7.15, 
antar kakak kat presint 14
then antar irfan  kat presint 18
then masuk opis presint 2...tak sempat nak punch.
so gi punch dulu baru antar irfan..
kadang2 aku ada keje banyak, so hb sorang antar irfan sambil drive...dia plak tanak duduk dalam car seat...
so aku carikan dia taska berdekatan skolah kakak...skali antar senang...
TAPI
 tahun depan kalo kakak dapat skolah rendah kat presint 18 caner?
itu tahun depan kiter fikirkan...hahaha





No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...