My kids

Sila ler klik..jangan malu malu

Wednesday, November 27, 2013

Tupperware dan pinggan mangkuk...

Dulu masa zaman muda remaja aku heran dan mak2 dan makcik2 yg sanggup main kutu semata2 nak beli set pinggan mangkuk...bila kawen pun aku tak kisah lagi...bila dah pindah dok umah sendiri kat putrajaya nih baru lar aku sedar yg aku hanya ada satu set pinggan mangkuk kaca...itu pun yg aku beli masa kenduri kawen deqla aritu....

untuk keperluan aku anak beranak memang cukup...tp bila sedara mara hb datang, atau family aku datang, baru terasa yg ia nya adalah satu keperluan....kalo wat open house leh lar pakai polistrin.... ni bukan open house...sebabnya masa mula kawen aku pindah masuk umah hb yg memang serba serbi dah ada..bila kami pindah, adik dia ada lagi kat sana, takkan nak memunggah pinggan mangkuk kot...

so baru2 nih aku ada lar order satu set pinggan mangkuk dari kawan office...memang rasa mahal tp bila mengenangkan perlu pejam mata jer lar...lagi pun boleh bayar ansur pada dia...




ini ler pinggan mangkuk nya...jenama biasa jer...nak beli yg glamer, duitnya pun glamer gak...hahaha...
satu set RM 375.00 sahaja....percuma mangkuk yg bujur tuh...

merasmikan pinggan baru...




ni set pinggan kawen deqla aritu...pinggan dia jenis kaca yg berat tuh...pinggan makan dia pun lebar jer...



skali skala aku ngan hb makan dalam talam ikut sunnah nabi...heheh

periuk pun aku takder..kesian kan.....masa open house aritu pinjam opismate nyer periuk...

ni set vantage kak ita bg masa dia pindah aritu...

selain tu aku dah mula gilakan barang2 tupperware...dulu hb yg slalu beli sebab kualiti dia ok...skang aku plak...aku beli bukan sebab kualiti sajer tp sebab comel dan cantik...



ni present besday irfan baru2 nih...seblom ni aku dah beli set botol susu batrisyia masa dia 2 thn kalo tak silap..then set botol air mickey mouse masa besday dia 4 thn

botl air yg kaler pink tu cosway nyer...arwah dah pun..yg biru tu tupperware..tahan lasak..ada lagi sampai skang...



ni jer la periuk yg aku ada..hadiah kawen...dah pindah baru aku pakai...




ni bekas bekal cosway...tahan panas...kalo masuk kuah panas2. bila makan lunch nanti rasa suam2 lagi lar


ni bekas bekal tupperware...ada percuma beg skali..kaler purple gak...

wat masa ni aku rasa cukup lar kot...cuma nak kena beli periuk besar sket utk masak berkuah...yg kecik tu cukup utk aku sekeluarga cuma bila family datang ramai jenuh ler nak masak dalam tuh...

skang ni rasa cam nak masak jer dari pagi sampai malam...
rasa lar...tp bila penyakit M datang, rasa jadi perasaan jer lar...heheh

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...