My kids

Sila ler klik..jangan malu malu

Friday, June 7, 2013

Celebrate besday hubby @ Penang Village putrajaya


Seblom tuh citer pasal besday...aku nak tunjuk kepandaian terbaru irfan....

pegang botol susu sendiri..aku tak ingat batrisyia dulu baper bulan pandai pegang botol..tau2 dah pandai jer...sebab kat umah direct breastfeed...ni aku bagi air masak...dia tak minum cuma gigit sajer...

ni kakak yg pandai nyanyi lagu 'saya anak soleh'
sejak skolah kat little caliph nih islamic sungguh dia...kekadang terlepas sendawa depan dia...dia ingatkan kiter suh sebut 'Alhamdulillah'...seblom makan baca doa...dan macam2 lagi lar...
batrisyia nih dia masih pelat lagi...cakap pun tak brapa fasih tp dia mudah menghafal....slalu balik keje aku akan suh dia cerita blajar apa kat skolah, nyanyi apa..jap gi dia wat lar persembahan...
baru2 nih dia nyanyi lagu anak soleh...

saya anak soleh
guru 

tu jer yg aku faham...yg lain sumer ntah apa2..tapi dia confident...siap ngan yes lagi...aku tak puas ati aku google ler lagu nih...ada rupanya..aku jumpa blog sikulatlife

ni ler lirik sebenar...

Saya anak soleh
Rajin baca, rajin ngaji
Guru.. dihormati
Ibubapa.. di taati
Cinta Islam.. sampai mati
La ilaha'illallah.. Muhammadur Rasullullah..YES!

Mukadimah kemain panjang...ni baru nak masuk isi penting yg berkaitan tajuk...kalo wat karangan nih memang fail....blom masuk isik dah cukup dah 300 patah perkataan

Aku plan nak wat surprise besday present dan besday kek utk hb...present ngan kad settle..aku gi beli ngan member opis...baik punya sorok...tp bab kek aku balik yg surprise sebab baskin robbin alamanda takder ready stok kek...boleh??? apa lar...tahun lepas gi midvalley...hb teringin sgt nak makan kek aiskrim...dah sampai alam takkan nak spoil mood kerana kesilapan teknikal...maka niat murni diteruskan dengan dinner @ penang village..konon2 tanak makan kat tempat biasa makan...seblom tuh aku dah cadang nak makan kat chakri xpress, manhattan, garden dan bumbu desa...tp penang village gak yg menjadi pilihan....

Slalu kalo gi mana2 hb yg akan siapkan stroller irfan..kali nih aku volunteer nak siapkan sebab nak sorok present kat bawah stroller....



ni kad yg aku belikan...

baca bersungguh2 tuh...siap bersajak aku dlm tuh...bila lagi kan nak tunjuk bakat seni

bukak hadiah plak...

tada...harga kantoi disitu sebab aku takut size tak muat...skali memang tak muat...terus jer tukar...


makanan plak kami order nasik goreng sajer...sebab aku yg blanja kan mesti lar makan yg simple2 jer...hahaha...

ica suap abah mula2 tgn kanan...
pastu....

bertuah sungguh....

batrisyia nih sebenarnya lebih kekanan...tp mungkin sebab gen kiri aku ngan hb sgt kuat maka dia akan guna tangan kiri setiap kali makan guna tgn...kalo pakai sudu pandai plak dia guna tgn kanan...jenuh dah aku ajar...segan gak kadang2 bila makan kat luar org jeling2 anak kiter guna tgn kiri...bukan tak ajar...dah ajar dah tp dia tak boleh...

sejak akhir2 nih aku prasan yg dia guna tangan kanan untuk makan..mungkin teacher little caliph yg ajar...bagus2...ada perubahan...

Smalam asalnya aku nak masak mee rebus..skali hb ajak gak cari kek eskrem...skali teringat bakers cottage kat presint 8 mungkin ada....zass ke sana...dah alang2 disana takder mananya aku nak masak..maka makan luar lar smalam...kali nih hb blanja sebab aku blanja dah dia aritu...huhuhu...berkira kan...


2 comments:

mummyrinazone beauty said...

amboi manjanya ngan papa.sama ngan anak sulung nurul mek merah tuh.manja sgt ngan papa dia

Mummy said...

anak sulung kot mmg macam tu...irfan ni nanti xtau lar wat masa ni manja ngan mak jer sebab nak nenen

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...