My kids

Sila ler klik..jangan malu malu

Thursday, February 21, 2013

Membeli barangan bayi di manjaku....

Masa beli pump aritu aku dapat 2 kotak storage bottle spectra...ada 12 botol semua...bila dah start wat stock susu dan botol tak cukup aku simpan ler dalam bekas dadih..

botol digunakan hanya untuk memerah sahaja...bila sampai rumah aku akan transfer dalam bekas dadih...
semuanya ok hinggalah bila peti ais tak muat nak letak stok EBM...







aku cuma amik space sket jer utk letak stok EBM...yg belah kanan utk letak lauk...tu pun nak dekat 30 botol dah

aku takder lar wat stok banyak2...setiap ari aku akan dapat lebih kurang 5 botol dan banyak tu jugak lar aku akan antar ke taska irfan

Sejak masuk keje nih ada lar skali dua pengasuh call bgtau susu irfan tak cukup...kalo office dekat ngan rumah mmg takder masalah...ni tak nilai putrajaya memang tak berbaloi lar balik semata2 nak bg susu...
bila aku bg 6 botol, tak cukup...bila bagi 8 berlebih plak...susu tu kan leh pakai 24 jam jer...kalo tak abis terpaksa buang...sayang jer rasa...
apa yg aku buat adalah bg stok frozen EBM dalam 4 botol antar taska suh pengasuh terus simpan dalam tempat beku...selain tu antar gak susu utk dia  6 botol...kalo tak cukup baru amik yg frozen tuh...
so takder lar susu terbuang...


 Disebabkan peti dah tak muat dgn bekas dadih, so aku berhasrat nak bertukar sepenuhnya ke storage bottle..supaya senang nak baringkan bila dah beku...jimat space sket...

ni ler hasil tangkapan di "Manjaku"
baju renang ngan swearter irfan tuh aku beli kat alamanda...aritu ada dapat memo dari krista yg batrisyia ada water play ari rabu nih...cikgu mintak sediakan baju renang...

kat manjaku aku beli steamer, storage bottle 2 kotak (20 botol), drying rack, baju irfan sket..
baju irfan yg aku beli seblom bersalin aritu sumer dah muat2 dia jer...masa 3 bulan aritu timbang dah 6kg lebih





selain tuh aku beli playpen nih...mula2 dia suka..lama2 dia nangis...tak tau lar naper...


ni gaya terbaru dia tidur...kekadang sepanjang masa dia tido tuh, dia wat tgn macam nih...bila kiter turunkan tgn tuh, jap gi dia naikkan balik...tido memang tak berbedung dah..kalo bedung dia marah...


kakak mithali tgh memujuk adik menangis



No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...