My kids

Sila ler klik..jangan malu malu

Monday, May 14, 2012

Selamat hari ibu.....

Jumaat lepas balik keje jer aku diterpa oleh batrisyia sambil menunjukkan sesuatu untukku....oh..kad hari ibu rupanya...

Aku: saper buat?
Batrisyia: cikdu...sunggguh jujur jawapannya...heheh

mata tengok ke lain...

ni ler kadnya...rasanya kakak2 kat taska yg buatkan


dia cakap cikgu pegang tgn dia...kira tulisan dia lar ni...tp tu lar...dia tulis mama yg mana pada dia 'mama' merujuk pada pakciknya...kalo aku 'mak' ler


sempena hari ibu mari kiter bercium2 tanda kasih sayang...

Pagi sabtu datang satu aura kerajinan luar biasa...dah jemu sebenarnya...bila breakfast jer mesti mee goreng, bihun, atau kue teow...kali ni aku wat kelainan...
tada..................
..............
............

nasik lemak, sambal sotong. sambal bilis dan tolo dadar...




Jumaat lepas agak aku beli muqaddam nih untuk sikecik..tiap kali aku solat dia nak solat...aku nak mengaji dia sibuk nak mengaji...so aku belikan dia muqaddam ni supaya boleh gak aku ajar dia mengenal huruf...


mula2 memang ok...mula dgn alif ba ta...aku asik dok ulang yg tu jer sampai dia jemu...

terus selak muka lain...nak yg susah2 plak...adoyai...layankn ajer lar...

sudahnya banyak main dari mengaji...



dah abis mengaji dia nak semayang plak...sukati kamu ler...semayang dia berdiri tegak dan sujud jer..kekadang ada lar rukuk skali..plan lepas ni nak ajar dia solat plak...tp seblom tuh nak bagi hafal bacaan dalam solat dulu...

Dialog dipagi sabtu
Batrisyia: mak
Aku: ya
Batrisyia: tolah tanak
Aku: eh takleh lar camtu
Batrisyia: tolah ada cekdu... ada tawan2,upin ipin boboiboy
Aku: arini sabtu lar...cuti takyah skolah
Batrisyia: yey!!!!!
kemain suka lagi dia...

Ayat yg kat atas tu aku cakap bila setiap kali dia tanak gi skolah...skang takyah aku cakap dia sendiri dah boleh agak dan sambung sendiri....bertuah sungguh

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...