My kids

Sila ler klik..jangan malu malu

Monday, May 28, 2012

Himpunan Jutaan Belia @ Putrajaya....


Dari ari khamis hb aku berbisnes kat putrajaya...rasa cam rugi plak tak join skali...jumaat malam tu aku pun join skali...asalnya memang nak follow hb jual eskrem...tp disebabkan si kurus nih pow eskrem setiap kalo ada org beli maka aku bawak ler dia jenjalan jauh sket dari tong eskrem tuh...




Mulanya kitorang jalan2 tgk gerai then ada macam persembahan nyanyian...

si kecik dok paling depan skali...


pengacara plak kumpulan kecik raja lawak..nama apa ntah

then jalan2 sampai lar ke dataran maybank

sempat lagi dia mengepow aku bintang kelip2 nih

dari situ nampak lar pentas bollywood...apa lagi zasss

dok depan gak...
lama sket lepas tu dia mula wat perangai..dah penat gamaknya...mata pun macam mengantuk jer...masa tu dah kul 10 lebih...
call hb tanya dia ada kat dataran maybank..sibbaik tak jauh

ni ler tong eskrem nya

sebelahnya ada abg jual2 barang mainan...apa lagi merengek ler dia nak ndak yg tu pulak...bintang kelip2  ni tak pandang dah..




diantara pelanggan yg membeli


akhirnya dapat gak dia mengepow abah dia beli benda lastik nih...kemain suka lagi dia...malam tu nak dekat kul 12 baru kitorang balik...tapi masih ramai lagi yg melepak bersepah2 kat situ...

Ari ni masuk keje baru aku dapat tau pasal kemalangan kat presint 19 tuh...semoga mereka yg cedera cepat sembuh...masa balik keje jumaat tu aku tgk dah lumba kete nih..tp yg kat blakang mahkamah lar..kereta drift kemain laju...aku tgk dari dalam kete pun rasa cuak jer...kok dibuatnya terbabas kete tuh tak ke naya...sedangkan nak tgk lumba kete control pun aku takut, apa lagi lar kete besar camtu...slalu kat litar kan ada benteng macam tayar letak kat tepi tuh..tapi ni takder....lenkali kena dipertingkatkan lagi ciri2 keselamatan bagi sukan serupa ini..

Bagi pendapat aku berkenaan hari belia nih...memang ada manfaatnya pada golongan belia dan bekas belia...juga kepada peniaga2 yg kebanyakkannya rakyat malaysia...tetapi unsur2 hiburan yg disediakan boleh dikatakan agak banyak jugak...rasa cam tak sesuai untuk belia...tak salah nak berhibur tapi jgnlar sampai melalaikan..serius aku tak jumpa pun surau..ker diorang galakkan sumer gi masjid berdekatan utk solat..tapi macam peniaga mana lar sempat nak gi masjid dgn parking yg terhad...nak jaga gerai lagi....seeloknya disediakan beberapa tempat solat...ker aku tak jumpa...disebabkan aku gi lepas maghrib. so aku takder lar tercarik2 surau kat mana...

Lagi satu toilet...adohai...sedihnya..aku sampai sanggup tak minum air...gara2 malas nak menggunakan toilet bergerak yg disediakan...rasa cam dok dalam lubang...dgn takder lampu..teraba2 aku mencari kepala paip...
aku cuba gi kat toilet opis..aku siap bawak pas keje lagi tunjuk kat guard..tapi dia kata toilet kunci...bistu diorang gi toilet caner kalo kunci..mungkin arahan dari pihak atasan kot...tp tu lar..sibbaik ada toilet kat dataran maybank....walaupun kotor sket tp takper la..ada air dan ada lampu....dapat gak aku mandikan sikecik nih...kalo tak berlengas...


No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...