My kids

Sila ler klik..jangan malu malu

Tuesday, April 3, 2012

Mee rojak kuala pilah.....Kemestian setiap kali pulang ke desa

Baru2 nih kami balik kampung seperti biasa bagi menziarahi orang tua ...mithali tul nampaknya...heh...
slalu nya petang2 aku akan bawak sikecik jalan2 berkenalan ngan flora dan fauna...

ni rumah kg dari pandangan hadapan...
ni dari pandangan jalan nak masuk ke rumah....model adalah sebagai hiasan...

Dan aktiviti wajib kitorang setiap kali balik kampung adalah menikmati keenakan mee rojak resepi turun temurun kat pekan kuala pilah...bagi yg tak biasa ngan jalan kuala pilah memang susah nak jumpa kedai nih...sebab dia cam tersorok sket...kedai terletak berhampiran pasar besar kuala pilah...

kat atas meja dah siap susun pelabagai air kotak dan air tin yg menggamit selera budak2 kecik macam si batrisyia nih...dia sorang jer milo 2 kotak...tu kalo disekat..kalo tak mau semua dia nak tebuk wat minum...

hb semestinya cendol mamak ..kurang manis...ais lebih

ni mee rojak aku...kongsi ngan batrisyia sebab jap gi dia mesti tak abis makan....

nampak tuh ais tambah

air kotak dah 2 kotak dia sebat pastu pow lagi cendol abah dia...

ni banner kedai tuh...ibrahim rupanya nama tokei kedai...baru tau...

dan ini adalah jurucakap JJCM versi kuala pilah

Seblom sampai kedai nih ada satu insiden yg terjadi...masa sampai kedai tuh hb cari parking then dah siap bukak lock pintu kereta..aku plak tgh terkial2 pakaikan kasut sikecik kat seat blakang...asalnya aku nampak dah sorang pakcik india nih berhampiran kete kitorang then dia gi sebelah pintu kiri kete...aku ingatkan dia nak masuk kete sebelah kiri nih..skali dia bukak pintu kete kitroang...
hb aku jerkah dia...hoi!!!!!
terkejut dia..terus cakap ingatkan kete anak dia...then uncle tuh terus gi blakang kete...
aku ckp kat hb...say sorry lar kat pakcik tu..kata lar yg abang terperanjat..kesian dia...
then kitorang nampak dia dah gi jauh selang 3 buah kete...hb pun cam malas ler nak gi sana...kitorang terus gerak ke kedai...hb paling ke blakang tgk pakcik tuh...anak dia dah sampai rupanya...tau anak dia bawak kete apa
WOLKSWAGEN DAS AUTO kaler putih...
ha amek ko...lain sangat lar rupa paras alza ngan wolkswagen...mungkin dia keliru ngan kaler kot...


Minggu lepas aku teringin nak makan nasik tomato....cari resipi dan balik terus buat...bahan2 pun dah sedia ada kat umah...dan ini lar hasilnya...
ayam masak merah

kari udang berkentang berkacang panjang

nasi tomato sepinggan......boleh tahan lar rasanya...lenkali leh buat lagi....

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...