My kids

Sila ler klik..jangan malu malu

Tuesday, December 13, 2011

Journey to Icity Shah Alam....

Jumaat lepas aku teringin nak tengok ombak rindu...plan nak gi waktu rehat ngan member opis tapi sebab boss besar nak bersara, dan kebanyakan geng terlibat dengan majlis petang tu maka terpaksa lar batalkan niat murni nak berombak rindu...tetapi aktiviti keAlamanda tetap berjalan seperti biasa...aku pun ingat nak tgk malamnya ngan hb...tiket tinggal seat paling depan plak...so aku decide tengok citer puss in boots...ala citer kucing yg dalam shrek tuh...ok lar citer dia...gelak guling2 lar jugak si 'budak kurus' nih...tp sebab ati sanubariku nak tgk ombak rindu maka citer tu jadi suam2 kuku jer lar...

nak tengok ari sabtu plak, tiket msti abis nyer...so aku ajak ler hb gi icity...aku tak pernah jejak lagi kat sana...
dalam kul 6 ari sabtu kitorang gerak ke Shah Alam..agak2 senja sampai sana...makan dulu...then terus parking kete...sampai jer budak kurus nih dah melompat2 kegirangan tgk lampu cantik berwarna warni...kalo tak ramai org nak lar jugak melompat2 skali ngan dia...masa sampai tuh ramainya manusia...macam lautan...weekend kan..cuti skolah plak...memang meriah ler







 hb ajak masuk snowwalk aka rumah salji...aku ckp takyah lar tiket mahal...dia nak gak masuk...tak pernah merasa lagi feel jadi duk ngan beruang kutub...tiket dewasa RM25, kanak2 ribena RM20...tu kalo ada my card, kalo pelancong mahal lagi...tiket jer dan 70inggit...seblom masuk tuh rasa nak gi buang air dulu...sibbaik aku cek pili dulu nak bersihkan kotoran di lantai...skali ngko pulas2 takder air...adoyai...kena ler tahan dulu...
Apa lar...tempat besar2 macam nih boleh takder air...huh...wat malu jer

nak masuk tuh sewa locker dulu..2 inggit...pakai baju tebal then pekerja tuh dah sound dah dlm tuh  sejuk..hb aku pakai selipar jer...budak kurus ngan aku pakai sandle jer...aku fikir dah ramai2 nih mesti tak sejuk sgt...masuk mula2 tuh ok lagi...masuk dalam sket salji dah tebal...ais dah mula masuk celah2 ibu jari kaki...yg sikecik nih tanak pijak lantai...sejuk..nak berdukung plak...kitorang kuar balik amik but...tp leh masuk balik...sewa but 10 inggit sepasang tak kira kecik besar..nak sgt masuk kan...amik ko ubat...kalo tak pakai but tuh memang takleh nak jalan dah...kaki kejang...tp baru masuk 15 minit...rugi ler tiket 70 inggit..nak tanak amik jer la...memang lama ler kitorang dok berposing2 dlm tuh...selain pelbagai replika ais dan igloo, ada gak main2 gelongsor...aku nih dah ler tgh menahan nak tut....sejuk plak tuh...memang menggigil2 ler...sibbaik leh tahan lagi...keluar jer dari snowwalk tuh, gi plak ke kaunter gambar...tgk ada ler gambar kitorang dia candid kat beruang tuh...bila tanya sekeping baper..?? RM25.00..hb nak beli tp aku tarik tangan dia, gambar dlm phone kan berlambak balik kang kiter print...free lagi...sibbaik hb tak amik...kalo tak melayang lagi duit.....kat snowwalk jer habis RM102.00...

pastu kitorang naik atas jalan2 tgk lampu sambil cari toilet...sambil jenjalan tuh sempat gak batrisyia mengepow aku "ben10 kepala pusing2",,,10 inggit jer...dia dpt mainan baru leka lar sket...sibbaik kat atas tuh jumpa toilet...rupa2nya kat atas tuh ada lagi mainan yg menarik mcm funfair gitu...tp kitorang tak main pun...beratur kemain panjang...duit lagi tuh...kitorang just pusing2 sekitar tuh amik2 gambar....sebab sejuk sangat tadi membuatkan aku nak minum kopi panas..kitorang gi ler old town white coffee....tgk jam masa tuh dah kul 12 malam...lepas minum kopi panas gi jalan2 tgk burung plak...ada pameran haiwan liar...tp tak masuk pun...turun bawah sket, aku singgah ler kat tempat mainan kanak2...ingat nak naik ketapi jer...skali tuh kena beli kad..10 inggit 10 token...kalo beli 20 inggit dpt 20 token percuma 5 lagi...aku pun beli ler yg 20 tuh....puas gak lar si batrisyia naik ketapi, naik jumbo, kapatebang, kuda princess, kuda terbang, dolphin, dan macam2 lagi ler...sampai ler habis token tuh...masa nak balik tgk jam dah kul 2.00am....huhuhu...sejak kawen tak pernah lagi aku keluar berjimba ramba  sampai pepagi buta....

masuk kete sikecik tido dgn aku skali tido....hb sensorang jer jaga bawak kete...masa nak kuar parking tuh jem kemain lama lagi...rupa2nya ada pengunjung yg tak byr parking kt machine...mungkin dia ingat ada kaunter byran kat palang tuh...jenuh plak masing2 nak undurkan kete...adoyai....sibbaik ada 2 palang...selang 2 kete depan kitorang pun sama gak takleh nak lepas...adoyai...tensen dibuatnya....

kul 3.30am kitorang sampai rumah....
dan natijahnya,,,,esok tuh aku bangun kul 9.00 pagi...dan dari smalam si kecik tak brapa nak sihat...dedar jer badan dia..aku ingatkan sebab balik lewat sabtu aritu...tp bila fikir2 balik mungkin sebab masuk rumah salji tuh....org lain heboh dek sejuk,,,dia siap bleh ramas2 ais tuh macam ramas nasik....

kesian anak mak....semoga anak mak cepat sembuh...Amin...

1 comment:

DeQWa said...

eh,eh...sama la kiteorng pun g jugak,xjumpe pun..hehe..tapi memang pack giler kan org,nak masuk salji pun cancel,dh bau mcm2 ade,mls nak masuk...apsal ben10 tue mahal jer,kiteorng beli rm7 jer..hihihi..
tapi ade yg lg murah tau,ade laki tue jual rm5 jer...rugi2...klu x leh beli 2 dah...maknye ngan anaknye...rm10,kekekeke

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...