My kids

Sila ler klik..jangan malu malu

Wednesday, November 30, 2011

Sungai Petani......1001 cerita...

1. Slalunya bila nak gi jenjalan hb mesti wat servis kete...yg ni pagi tuh nak bertolak dia just cek air ngan enjin jer...skali tuh perasan minyak brek abis....gi kedai tanya sibbaik perasan awal..kalo tak...tak tau ler nak kata....brek tuh...

2. Perjalanan mengambil masa 8 jam...gerak dari nilai kul 1.00tghr jumaat  sampai sungai petani kul 10.30mlm campur sesat kat kampung teroi...Pakanjang dah lead kitorang pakai motor...skali boleh tak pak anjang bawak laju2 dalam gelap tuh..kitorang pun lost...

3.  Hari sabtu pegi pasar beli barang yg tak cukup lagi dan yg specialnya ketam hidup...fariez wat masak butter blackpepper...pagi tuh aku wat nasik goreng kawah....tawar jer rasa....huhuhu...harap2 ler takder saper yg tau aku yg masak...

4. Petang sabtu gi tengok sembelih lembu utk akikah...petangnya siap bersiar2 sekitar kampung..lepas maghrib baru aku prasan phone aku takder...tinggal dalam kete kot...cek2 dalam kete takder....adoyai...jenuh aku mencari merata tempat...asalnya aku ingat tercicir kat mana2...shell ker, kat parking ker, kat semak masa jalan2 tadi ker...aku fikir balik setiap gambar yg aku amik aku memang pasti yg phone aku tak cicir tp dicuri....lahanat sungguh....

punya lar takut anak terjatuh dlm sawah

batrisyia ngan sepupu sepapatnya

ni seblom bertolak balik

otai kampung...hepi jer

gambar nih semua aku amik dari fb hubby...

5. aku memang takder suspek saper2 sebab rumah kenduri kan...aku tawakal jer lar...kalo masih ada rezeki aku jumpa lar phone tuh,,,,tp kalo dah takder rezeki nak wat caner...phone aku tuh memang dah lama aku pakai....dari thn 2009 lagi...biarlar pelbagai phone terkini dipasaran....aku tak tergugat pun....aku masih setia dengan phone tu...



6. aku tak brapa kisahkan sangat phone nih, tp yg aku sayang adalah nombor dan gambar serta video yg ada dalam tuh....bila kenangkan balik sedihnya....sejak batrisyia lahir aku pakai nombor nih sehingga lar ia hilang...aku doakan saper yg amik phone aku tuh takkan tenang hidup dia....kalo dia jual phone aku tuh dan dia makan duit nyer...biar buncit perut dia....apsal lar wujud org macam nih dalam dunia nih...menyusahkan orang lain...kalo jual pun berapa inggit jer dapat....

7. lupakan kejap pasal phone...aku cuba tenangkan diri...tanak lar rosakkan mood bercuti....hari kenduri esoknya berjalan dgn lancar....yg bestnya kenduri kat kampung nih...keje kenduri sumer buat secara gotong royong...macam kt kampung aku gak....aku nih tak reti sgt lar nak wat keje yg penting2...aku cuma leh tolong kemas2 umah, siang nangka utk wat kerabu, tumbuk kerisik dan perah santan...yg mengacau2 gulai nih sila ler serahkan kepada otai2....

8. kitorang balik ari ahad tu jugak sebab perjalanan nak balik amik masa gak kan...masa nak balik tuh pakanjang siap bekalkan daging mentah, kedondong, pisang, serai untuk tanam dan anak pokok cili api....time nak balik tuh bersedih2an lar nak berpisah...ntah bila lagi nak bertemu...sob sob sob...

9. Entry kali nih memang takder gambar sebab phone aku takder...hhhuuuuuuwwwaaaaaa.......gambar sumer dlm phone hb...tak reti plak aku nak transfer dlm blog....kalo rajin nanti aku masukkan dlm fb..pastu dari fb copy masuk dlm comp then baru edit dlm blog....ker ada cara yg lebih senang....

10.  sajer nak cukupkan sepuluh...

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...