My kids

Sila ler klik..jangan malu malu

Tuesday, October 4, 2011

Apa...ko ingat free sepanjang zaman....

Aku prasan benda nih sejak minggu lepas....baby tv nih diantara channel baru dalam astro...sejak ada channel nih, aku memang tak dapat tengok citer lain...
asik nak 'tu ivi' jer...aku tukar channel disney pun dia tanak..nak ni gak...tau pulak dia channel yg mana tuh..kekadang slow2 aku tukar masa dia ralit main kat tempat lain...dia dengar jer tv tuh bunyi lain sket dia mula melalak dah...
malas nak tgk dia membentak2 tuh terpaksa lar aku hadap jer siaran yg kekadang takder citer apa pun...asik2 lagu yg sama sampai dia hafal dah lagu nyer...kekadang gambar rama2 terbang dgn muzik perlahan...camtu jer sampai 5 minit...agaknya nak suh bebudak tido kan...kang aku yg tido mungkin..dia takder mananya...


ni ler 'tu ivi'
berbalik kepada tajuk diatas...aku prasan yg dia announce kalo nak langgan channel nih kena charge 5 hengget,,aku macam what???ko biar betul astro..takkan satu channel pun 5 inggit..agak2 lar..takleh ker ko sumbat jer channel nih masuk dalam pakej katun yg memang aku dah sedia langgan nih...cekik darah sungguh...
masa mula2 aku langgan astro aku amik pakej RM49.95
asas + 3 pakej (katun, discovery dgn channel yg ada starworld tuh)
sejak sikecik nih pandai tgk tv aku byk bukak yg asas dengan katun jer..lagi 2 tuh tak tgk pun
pastu astro naikkan bil jadi RM 54.95
tak lama lepas tuh ada plak charge 6% jadi nak dekat 60 rasanya...
kurang asam jawa btol...
aku baru plan nak amik pakej asas + mustika
(masa plan tuh aku ingat baby tv tuh free macam astro ceria)
45.95 + 12.90 =58.85

tapi bila dah jadi camni aku rasa cam lagi mahal lar pulak
boleh tak kalo aku amik 'tu ivi' jer 1 channel...bayar 5 inggit jer tiap bulan..bukan dapat tgk citer lain pun...heh


kita lupakan kisah astro cekik darah dulu...skang aku nak citer aktiviti sikecik diwaktu lapang iaitu menconteng mewarna buku beralaskan karpet nombor....actually karpet nih lama dah aku beli..tp dulu dia asik wat sepah jer aku pun simpan dalam stor...baru2 nih mengemas stor aku letak kat luar jap..skali dia jumpa terus tak bagi simpan...tp ada nombor2 yg dah hilang ler





bukan dia jer kena 'tayer'...bibi pun kena gak...
bini ini bogel sebab " aju bibi bacah"
saper buat?
bibi wat bacah

padehal dia yg mandikan baby..tak lap pastu pakaikan baju..dah comot baby tuh aku basuhkan lar baju dia...dah macam belacan aku tgk...


No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...