My kids

Sila ler klik..jangan malu malu

Tuesday, August 16, 2011

Metrojaya sales @PICC 17-21 Ogos 2011

Baru arini aku dapat tau pasal sales nih..aku memang menantikannya sebab aku nak cari gaun raya sikecik...tak beli2 lagi..masa jualan gudang sebelah opis aritu aku tak beli lagi...so ingat nak sambar barang selai dua utk buat baju raya...

untuk keterangan lanjut leh rujuk sini...

Tahun lepas aku pegi gak memborong gaun...yg bestnya, kat sini banyak pilihan dan murah2...tp jgn sampai rambang mata..kena wat bajet dulu seblom pegi..takut terbeli benda yg tak perlu..kena ingat nak raya nih byk nak pakai duit...gaji masuk sebulan skali bukannya sebulan 4 kali...heheh...So ramai2 lar datang memeriahkan dan menyesakkan PICC esok...Berbelanja ikut keperluan dan bukan ikut kehendak...


Bercerita pasal raya, masuk tahun nih InsyaAllah raya yg ke 5 aku sambut sebagai seorang ister dan raya ke 4 sebagai seorang ibu...setiap tahun macam pasangan lain yg berbaju sedondon sekeluarga, aku juga tak terkecuali..masa tahun pertama tahun 2007 beraya PJ dengan tema warna purple.
tahun ke 2, 2008 beraya di kg dgn tema purple lagi..2 thn yg pertama nih warna jer sama tp kain lain2...masuk thn ke 3 raya kat PJ,

kitorang dah mula gi beli kain pasang dari jenis dan warna yg sama...thn 2009 tema warna peach...diikuti warna gold pada 2010 dan tahun nih...jeng jeng jeng...warna coklat menjadi pilihan....biasanya aku just beli baju sedondon utk hari raya pertama sahaja...raya ke 2 ke 3, asal ada jer...tak kisah kaler apa..tp kalo dapat kaler sedondon pun dah ok...tak rugi wat baju raya nih sebab leh bawak gi opis sebagai baju kerja...cuma hb ler dia tak brapa suka nak pakai baju melayu ari jumaat...baju melayu wat perhiasan jer dalam almari...tak per lar setahun skali...

Tahun nih giliran beraya belah hb...InsyaAllah raya ke 2 baru balik kampung...deqla pun macam tu gak..dia follow aku...dia beraya belah mentua dulu..so tahun depan leh raya beramai2 dengan meriahnya....dengar citer mak aku nak wat lemang raya ke 2...heheh..baru jer nak ngelat...



No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...