My kids

Sila ler klik..jangan malu malu

Tuesday, June 14, 2011

Movie time...

Aku masih ingat lagi cerita pertama yg aku tgk kat wayang adalah citer senario the movie yg funfair tuh...tu ler pertama kali pegi ngan kengkawan...masa tu kalo tak silap lepas abis SPM...bayangkan lar punya cemerlangnya aku balajar sampaikan tak penah tgk wayang masa blajar...heheh...baik kan.. tu cerita 13 thn lepas...La ni sejak bercinta slalu gak pegi tgk.sampailar lepas kawen tgk gak...tp sejak ada anak jarang dah tgk sebab tak brani nak bawak dia tgk wayang...takut dia nangis...kalo nak tgk pun tgk ngan kengkawan jer lar..waktu rehat ari jumaat...

Sejak kebelakangan nih aku jadi suka lak tgk wayang..aku nih bagi lar citer apa pun sumer aku tgk kecuali citer hantu...bagi free pun blom tentu aku nak pergi...kalo bagi RM1000, akan dipertimbangkan...mulanya aku tgk citer KONGSI, pastu tgk citer Nur Kasih the movie dan yg terkini pirates of carribean...sumernyer pegi ngan kengkawan sebab nak gi ngan hb dia sibuk..ada masa pun lepas keje..tu pun kalo bawak sikecik takut jadi macam tgk citer yogi bear aritu..sibbaik tgk kat seremban 2...masa tuh tak ramai sgt org...3D plak tuh...mula2 tuh mmg dia bersopan santun bak anak dara ayu sebab tgh makan popcorn..abis jer popcorn dia dah mula tak duduk diam...

sekejap berdiri sekejap duduk, jap gi mintak spec3D abah dia..jap gi aku plak...tak kusyuk jadinya...sudahnya dia nak lepas bebas...mulanya aku biarkan jer tp aku nih kan paranoid..mula lar aku fikir dlm tu kan gelap..kot dibuatnya kena tarik kat org jahat kang tak ker naya...Sudahnya aku dok seat paling blakang...hb dok depan sket...senang nak control dia kehulu kehilir...sibbaik dia turun naik tangga dgn senyapnya..tu pun sempat gak dia cuit saper2 ntah dalam gelap tuh...dia wat hall tuh macam hall umah dia jer...sejak tuh 2 kali jer aku bawak dia...kalo peak mmg tak brani nak bawak...nak2 lak dah ada astro first nih..memang jarang ler gi tgk wyg ngan family...

meh aku review citer satu2...aku nih tak boleh kalo tgk citer yg org dah citer kat aku kesudahannya..macam citer hantu kak limah tuh..punya lar bersemangat member aku cerita dgn siap gelak tawa sumer...bila aku tgk dah jadi cam tawar jer...best tu mmg lar best tp tak mencabar minda sebab dah tau kesudahannya...

KONGSI
citer nih aku tgk masa aku abis exam..kebetulan lak citer nih 1st day ditayangkan..mmg ramai org lar...bila ramai sgt org tgk aku jadi cam excited ler nak tgk..aku mmg tak tau langsung citer nih pasal apa...skali bila tgk ok gak lar..macam citer Adnan Sempit...Kosgsi nih mengisahkan tentang sorang lelaki thailand yg ditugaskan utk mengkucar kacirkan geng kongsi gelap KL...dia gi serang geng A, geng A sangka geng B yg serang..bila dia serang geng C, geng C ingat geng A yg serang...macam tu lar..padahal diorang tak tau yg si tumulak nih punya kerja...dan bila diorang dpt tau saper nyer keje, tumulak nih diburu oleh geng kongsi gelap dan polis skali...

Nur kasih the movie
utk citer nih aku marathon tgk drama dia kat youtube...sebab masa drama nih main kat tv aku tak amik port pun...aku tak suka tgk citer drama bersiri nih sebab jap gi tak jadi keje..kalo tertinggal 1 episod rasa cam sedih jer..tu yg malas nak tgk...bila dah tgk drama dia maka semangat nak tgk movie nih memuncak sebab movie nih kesinambungan citer drama tuh..aku pun hasut opismate aku ajak gi tgk ari jumaat tghr kat alamanda...dpt lar 8 org geng...citer nih mengisahkan sambungan kisah hidup nur, adam dan aidil...yg mana aidil kematian isteri setelah dikurniakan sepasang cahayamata...nur dan adam masih mengharapkan kehadiran baby tp takder rezeki..bila dah ada gugur plak..nur dan adammembawa diri ke jordan..kat sana diorang terlibat dgn kemalangan keretapi...Adam memohon pada Allah supaya "ambillah apa sahaja kecuali Nur"
Sepanjang cerita tuh asik sebak jer...sebab adam mmg takder harapan nak sembuh..effect dari kecederaan dia masa kt mumbai dulu...tp tak sangka lar kesudahan cerita mcam tuh...siapa yg hidup siapa yg mati..ramai2 lar pegi pawagam...rasanya ada lagi nih

Pirates of caribbean
Nih aku tgk ngan sally..mmg tak plan nak tgk citer nih..Aku sebenarnya nak tgk kungfu panda..tp sebab member tak berkenan citer kartun, maka pirates pun ok lar...kalo tak silap nih sequel yg ke 3...aku mmg tak pernah tgk citer pirates nih wpun ada siar kt tv..tp aku tau lar watak jack sparrow tuh...aku tak tgk citer nih mungkin sebab citer nih org dia  nampak cam selekeh dan tak mandi...pastu adaorg muka macam sotong tuh...ish geli lar...citer nih plak mengisahkan ttg jack yg hampir dijatuhkan hukuman mati tp dia berjaya lepaskan diri...jack ditawan atas kapal blackheard yg ada doter cantik..apa ntah namanya....dia ada misi yg dia kena paksa hadapi..iaitu mencari telaga yg boleh buat manusia hidup abadi....utk ketelaga tuh diorang kena melalui pulau ada byk duyung, nak dptkan air mata duyung dan 2 gelas dari kapal ponce de leon...dlm citer nih aku suka tul tgk ikan duyung tuh...cantik dan bogel...heheh...utk mengetahui siapa yg hidup abadi dan siapa yg mati..saksikan dipawagam berdekatan...citer nih walau nampak cam serius tp mmg klakar...
kalo citer omputih camni kalo takder subtitle mmg tensen..wpun aku leh paham apa dia ckp tp fee, tu macam tak sampai sebab sambil dgr dia cakap sambil otak aku nak translate apa yg dia cakap...kan penat tuh...tau2 org sebelah dah gelak..yg aku nih terpinga2, apa yg klakarnyer...huhuhu...

Citer yg aku nak tgk tp sampai skang tak dpt tgk...citer Merong mahawangsa...nak tgk kt wyg tak berkesempatan..nak tgk kat youtube dah kena del kt youtube sebab KRU mintak hakcipta...nk tgk kat astro first, dah amik citer cun plak..tunggu raya ler jawabnya...Lagi satu citer kungfu panda..ntah bila nak pegi tgk...nih dah ada plan nak tgk citer transformers plak...hahaha...

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...