My kids

Sila ler klik..jangan malu malu

Monday, June 27, 2011

Hari ini dalam sejarah....

3 tahun lepas pada tarikh hari ini dan jam ini, aku sedang menikmati roti telur di cafe MOF...makan roti tak abes pun sebab rasa cam sakit perut nak buang air besar...Hb aku dah cuak..balik opis gi toilet..dah buang pun still sakit lagi...

Hb: nak beranak ker?
aku: tak kot
Hb: takper lar..pegi jer check..mana tau kan...

Aku bukan apa yg ni masuk 3 kali dah aku gi hospital tapi tak beranak2 gak...3 minggu seblom tu kuar tanda darah..gi hosp..tak jadi beranak...seminggu lepas tu kuar tanda darah lagi..gi hospital...dok ckp dah bukak 2 cam, 3 ari aku dok wad, 5 hari MC tak beranak gak...kali ke 3 nih rasa cam gelak2 jer pegi hosp..siap pesan kat officemate..kalo takder apa2 kang sy masuk opis balik...

Skali check jalan dah bukak 5cm...ok boleh beranak skang...heheh..sempat lagi sms member bgtau nak beranak dah nih...huhuhu...

Kalo tak silap aku dok dalam labour room dari kul 10 pg..aku agak2 jer sebab jam dalam bilik tuh menunujukkan pukul 7.00 am...tepat azan zohor aku selamat beranakkan si budak bertuah nih...

Dan hari ini dia dah berumur 3 tahun..masih blom ada rezeki nak dapat adik lagi...takper2 sedang diusahakan dengan gigih dan istiqamah...

Disebabkan arini ari isnin so tak dpt lar celebrate macam thn lepas..Aku just sediakan goodies bag dan kek besday utk dia celebrate ngan kengkawan kat taska...Dia dah nampak kek tuh smalam...punya lar nak sorok terkantoi gak...dia dah siap nyanyi epi besday dah...bila nak simpan dibantainya menangis..penat aku pujuk..Operasi membungkus goodies bag pun amat mencabar skali...aku bungkus 1 dia makan 2..aku bungkus 2 dia makan 5...sudahnya dia bawak lari...adoyai anak mak yg sangat bertuah...

ni masa bungkus goodies bag kawen deqla..

Aku dpt rasa yg slama nih dia asik tgk kawan2 dia potong kek kat taska...so arini aku bagi dia rasa camner...dia nih pesennyer tak suka pakai gaun...dia lagi suka pakai jeans ngan tshirt...yg mak nya yg melebih2...aku belikan lar gaun baru utk dia pakai masa potong kek...harap2 lar dia mau pakai..tp aku standby jer la baju lain kot2 dia tak mau pakai kan...tp tu lar budak2 nih kat taska dia mendengar kata sket...kat rumah sampai berkejar2an ngan dia kalo nak pakai kan baju yg dia tanak pakai...hb pun siap tolong cekau lagi..dah jadi macam sekau ayam dah...dah dapat tangkap pun dia still kecutkan kaki dia punya lar tanak pakai...kengkadang tuh boleh ilang sabar dibuatnya esp pepagi buta time nak pegi kerja..dah lambat pulak tuh...memang menduga akal fikiran yg waras tul...

Apa2pun aku just nak wish...
Selamat Hari lahir yg ke 3 buat anak mak yg mak kasihi...Semoga batrisyia membesar dgn sihat dan kuat..dan jadi anak yang solehah...InsyaAllah...
Batrisyia adalah anugerah paling bernilai yang Allah berikan pada mak dan abah....mak dan abah sayang Batrisyia....


gambar kenangan raya tahun 2010

1 comment:

Pija Madzlan said...

Hehehe....anak2 kami pasrah je kami pilih baju apa....sampai satu tahap diorang nk keluar rumah pun tak kisah pakai baju apa...tak stylo langsung :P

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...