My kids

Sila ler klik..jangan malu malu

Monday, May 16, 2011

Release tension lepas exam.....

Lama dah rasanya tak update blog..Sejak kebelakangan nih aku agak busy...minggu lepas ada exam KPSL...busy study lar kononnya...padehal  mlm nak gi exam tuh baru start baca buku...aku just amik paper undang2 umum jer sebab paper 1 ngan 2 dah lepas last year...

nih study tgh malam...air mesti ada utk kasi hilang mengantuk..air sirap bandung boleh...

ni soalan last year yg aku tak lepas tuh..buat balik semula...exam KPSL nih dia ulang2 soalan yg sama jer...cuma watak tuh jer dia tukar kalo thn lepas namanya encik azhar maka tahun nih dia tukar jadi encik ali plak...isi dia sama jer...malam tuh aku just jawab soalan thn 2008 , 2004 dan 2010...

ni buku yg aku baru beli dari member opis...

Setelah lama tak study maka malam tuh aku tido nak dekat kul 12 malam paginya kul 4 aku dah bangun sambung lagi...study last menet kan...camtu ler...aku nih kalo exam bleh bawak buku InsyaAllah takder masalh sebab aku mmg slow bab menghafal...tp kalo bagi soalan kira2 aku mmg suka...teringat masa study dulu...exam aku kali nih kat institut KWSP...

Sampai2 jer kat sana memang takder sorang manusia pun yg aku kenal...so aku duk blakang skali sensorang..tetiba ada sorang kakak nih duk sebelah aku...

akak: mana yer beli buku nih...
aku: MPH..(tetiba aku takder mood nak sembang2 sebab aku nak concentrate kat exam nih)
akak: beli buku nih pastu claim kat skolah eh..?
aku: pakai duit sendiri jer
akak: susah betul nak dpt buku nih (sambil belek2 buku aku)
aku:hmm
sombong giler aku kan...hahah..sori ler akak, sy tak berniat nak menyombong..cuma silap masanya akak beramah mesra ngan sy disaat sy sedang dag dig dug nak menjawab periksa...

Actually aku dah ada buku nih perlembagaan persekutuan, akta KWSP dan akta pencen..pastu rajin plak beli buku undang2 umum yg merangkumi semua tajuk...aku jeling ler buku yg akak tu bawak...tau dia bawak buku apa..PKPA dgn undang2 skolah rendah..aku tak tau ler caner akak nih nak jawab jap gi...tinggal lagi 2 minit nak menjawab tiba2 dtg rasa kesian kat akak nih..Aku pun pelawa dia guna buku aku yg baru beli tuh...tgh2 jawab exam tuh aku terfikir nak jual buku tuh kat akak tuh...dpt 25 inggit pun jadi lar..skali akak tuh blah sejam lepas exam start...heheh...

dpt jer kertas soalan, ada 2 soalan sama macam soalan thn 2008 yg aku buat malam tadi...lagi senang ler nampaknya...aku jawab 1soalan perlembagaan persekutuan, 2 soalan mengenai KWSP dan 1 soalan ttg pencen...

Alhamdulillah aku leh jawab dgn jayanya cuma rasa cam tak cukup masa...ada satu soalan 6 markah pasal org sulu nak jadi yg kt sarawak tp permohonanya ditolak, nak kena bagi reason naper kena tolak..Aku pun cari jawapan kat bab parlimen - takder, kat kehakiman - takder..masa tuh tinggal lagi 15 minit nak habis...menggigil tangan aku selak buku perlembagaan persekutuan tuh...masa ni lah gabra kemain lagi...Sudahnya aku amik benang ikat sumer kertas jawapan...dah...redho jer lar...mintak2 lar lulus...hahah...

Disebabkan aku dpt cuti tanpa rekod maka aku pun contact member2 yg agak2 boleh diajak berjimba ramba...kebanyakaknnya sumer nak balik rumah terus...Ada gak yg kena masuk opis balik...kesian...aku malas nak balik umah coz jauh kan hb nak hantar..kang dia nak patah balik plak....masa tgh jawab soalan yg ke 3 tuh aku dah plan nak gi midvalley. nak minta hb antar kat komuter UKM jer....tp bila fikir balik lebih baik aku gi alamanda jer...hb nak amik pun senang nanti...aku ada lar hasut dia sket2 ajak ponteng keje...tak dapat der...dia kan komited dgn keje nya...hahah...misi syaitanirrojim gagal...heheh...

Apa nak buat ek sensorang kat Alamanda...nak shopping, duit tak brapa nak ada....sudahnya aku gi tgk citer kongsi...Siap2 solat semua sebab fikir jap gi mesti takder org..ari khamis kan...waktu keje plak tu...skali ngko, bersusun org beratur nak beli tiket wayang citer kongsi...budak kaunter tuh siap wat pengumuman kata citer kongsi tuh dah selling fast...tinggal seat paling depan dan seat berasingan...maner2 couple yg ada niat nak bergesel2 dlm panggung sila lar lupakan niat 'baik' korang tuh ataupun carik jer citer lain...hahaha...gelak jahat...sibbaik aku dtg sorang...masa nak beli tiket tuh, budak kaunter cam pelik bila aku nak citer kongsi kul 2.00pm...seblom sempat dia kata apa2 aku terus ckp...sy dtg sorang...yg bestnya dapat seat C20...belah kanan ada couple dan belah kiri ada sorang lelaki/perempuan...mintak2 lar pompuan...segan plak rasanya kalo lelaki...

tgh beratur nak beli tiket dgn memakai baju corak batik...hari khamis kan

tiket aku yg berharga 8 inggit jer..

Sibbaik sebelah kiri aku pompuan...citer kongsi nih ok gak lar,,lawak dia cam citer adnan sempit....boleh tahan gak aku gelak sensorang...bukan org tau pun aku dtg sorang...akak sebelah ni jer yg tau...couple tu mesti ingat aku dan akak nih kengkawan...masa nak kuar tuh aku selit2 lar sket celah2 diorang nih...ada org kesah ker aku dtg sorang ker beramai2...eh...

pastu gi makan...sensorang gak..masa nih aku perasan dah sorang adik nih dok pandang aku...mesti dia cam fikir naper aku makan sensorang...hahaha...skali aku pandang terus ke dia..kelam kabut pandang tempat lain...pastu tak brani dah dia pandang...ko jgn dik pandangan akak nih memanah jiwa..kalo tak caya tanya hb akak...

tinggal lagi sejam..ingat nak gi karaoke..tp cam malas plak..kang ada termuntah asik dengar suara merdu diri sendiri...So aku jenjalan kat carrefour pastu gi parkson dah macam org takder hala tuju..singgah toys r us, mothercare, anakku...dah dekat kul 5.30 baru hb dtg amik...aku pun citer kat dia apa yg aku buat kat alamanda sensorang...aku pun citer pasal bestnya citer kongsi....citer punya citer skali hb cakap

"ok ayang duk umah abang nak gi tgk citer kongsi sensorang...."

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...