My kids

Sila ler klik..jangan malu malu

Monday, April 11, 2011

kelas memandu ke 3 dan 4...

Amik ngko marathon aku 2 ari berturut2 kelas memandu..dah payah sgt nak booking kena lar amik mana yg ada...dua2 ari aku kena amik kul 3pm...Sabtu lepas aku dpt kete no 12..cikgu lelaki..1st time nih dgn cikgu lain...seblom nih dgn cikgu mala jer...nervous gak memula takut dpt cikgu grg...Skali cikgu tu ckp...

wat 5 perkara pastu bawak kete perlahan2 yer..buat semua latihan dlm litar...Aku pun mula bawak gi bukit pastu parking dan 3 penjuru...ada nak dekat 20 kali aku pusing2 kt situ..memula2 tu aku nampak gak kelibat tuh...lama2 aku tak nampak dah...bukit ngan parking Alhamdulillah takder masalah..tp jadi masalah masa nak gi 3 penjuru...Aku rasa cam apesal asik naik divider jer tayar blakang aku nih...ish..nak tanya saper pun tak tau..Cuma skali skala aku nampak cikgu Pra L nama apa ntah asik geleng2 tgk aku...hahaha...kesian aku tau...sy budak blajar takder galah nak tolong mintak jolokkan..galah pegi mana ntah...

Sudahnya aku redah jer lar...aku adjust sket bg jgn naik divider...rupa2nya cikgu pra L tuh dok perati kan aku...dia suh aku parking tepi...cek aku nyer lesen..pastu dia suh aku naik kete dia...dia nak ajar jalan 2 plak...heheh...jalan 2 nih jauh sket nak bandingkan ngan jalan 1..ada jumpa bulatan kecik dan byk gak traffic light...bising gak lar cikgu tuh tiap kali nak brek aku tekan clutch skali dgn alasan takut mati enjin sedangkan masa tuh gear 3...hahaha...takper2..blajar dari kesilapan...

pelajaran paling penting aku dpt sabtu aritu ialah jgn tekan clutch kalo tekan break melainkan masa tuh gear 1...ok balik jer dari kelas aku rasa cam pening2 lalat...sakit pinggang segala...lepas makan malam Alhamdulillah ok sket..lapar kot...

Ahad plak aku dpt cikgu lelaki lagi tp kali nih berumur sket...cikgu nih baik gak...siap borak2 lagi...cuma yg ralatnya, aku susah nak control clutch...nak dekat 10 kali mati enjin...sori cikgu...jgn marah er...naik bukit pun boleh mati enjin..smalam elok jer...mungkin kete tu kot....aik..salahkan kete plak...lepas wat dalam litar, cikgu suh bwk jalan raya...kali nih ikut jalan 1 pastu pusing balik ikut jalan 2 plak..kali nih aku macam ingat sket2 jalan 1 dan 2 tuh...dan kali nih aku dah boleh tukar gear tanpa menunggu arahan cikgu tuh sebab cikgu tuh asik berceloteh jer...punya lar fokusnya aku memandu sampaikan aku tak toleh langsung kt cikgu tuh bila bercakap...padahal mmg habit aku kalo borak ngan org mesti tgk mata...ini kalo sibuk nak nengok mata org sebelah maka kelaut lar kete aku kang....fokus fokus...tu lebih penting...

masuk litar balik, jadi senang plak naik bukit...hahaha..nampak sgt penakut kan...kali nih tak mati enjin dah bila bawak kete...tinggal 2 jam kelas jer lagi...next class will be on 17th Apr...adoyai takutnya...
Cikgu cek aku nyer lesen L..tmt 23Apr...
Aku: nak renew mana eh? kat skolah boleh
Cikgu: mana? skolah mana nih...hahaha..mana boleh..kena gi post office ler...
aku : apa ke bijak sgt aku nih...(ckp dalam ati)...time kasih cikgu


masa nih aku dah abis kelas tgh menunggu hb amik aku

itu bukan aku...cuak jer muka budak2 nih..

blajar memandu tanpa mekap sebab peluh mencurah2 bagaikan air paip...

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...