My kids

Sila ler klik..jangan malu malu

Thursday, April 7, 2011

Aku dalam keadaan pengurusan masa yang agak kelam kabut atau dalam bahasa mudahnya aku busy....

Giler panjang tajuk..nak menunjukkan betapa busynya aku..terlampau byk benda nak citer sampaikan tak terciter...hahaha..pasal reunion pun tak abis citer lagi..pasal 2nd class memandu lagi, pasal JBA lagi, pasal lori hantu lagi, pasal keje belambak lagi...Aduyai...sejak aku tanggung keje nih memang menanggung keje sungguh...pegi opis keje berlambak, balik rumah keje berlambak gak....rasa cam sumer benda nak buat tapi tak larat nak buat....

1. Reunion
yg nih aku akan update beserta gambar bila aku free

2. 2nd kelas memandu
-isnin lepas aku amik cuti sebab ada kelas memandu...sibbaik dpt cikgu yg sama...dia ajar naik bukit, berenti kt garisan kuning, pastu parking dan 3 penjuru..yg naik bukit tuh aku rasa payah tul sebab tak leh nak balancekan clutch ngan minyak masa nak gerak semula....tetiba cikgu suh aku pandu kt jalan raya..aku mcm...apa..??? biar betul cikgu nih (tapi aku terperanjat dlm ati jer la)...siap2 baca doa dalam ati semoga slamat pegi dan balik...semoga takder saper yg aku langgar dan takder saper langgar aku..satu jer pesan cikgu, relax, fokus, ikut arahan....yes...Alhamdulillah aku dpt bawak dgn jayanya cuma aku agak terkilan bila ada sesetengah pemandu yg memotong kete aku tanpa signal sampai 3 bijik kete engkau cilok depan aku..bukannya aku sesajer nak slow..sesak kan kat depan tu...dah tu memotong belah kiri plak tuh...eh ko tak terfikir ker yg plajar cam aku nih mungkin baru pertama kali kt jalan raya..dibuatnya aku panik tersodok kete mewah ko tu..tak ker menganga aku nanti...hahah...ko jugak yg geleng kepala...tapi aku ok..aku ingat tekan clutch dulu setiap kali nak brek..baru aku tau yg kalo dah masuk gear 2 tak payah dah nak lepas clutch pelan2 mcm gear 1..huhuhu..bila balik dari jalan raya...aku try naik bukit balik...eh tetiba rasa senang plak...hahaha...dasar penakut
3rd class will be on 9th Apr..sabtu nih...

3. JBA negeri sembilan
last week aku balik kg skali dikejutkan dgn ketiadaan air dah lebih dari 3 hari...ko bygkan lar air takder langsung...yg ada air perigi jer..tu pun enjin air rosak...aduyai..aku mmg takleh nak angkat berat2 nih..kira air yg ada mmg utk wuduk, basuh pinggan ngan masak...basuh kain ngan mandi sumer kt perigi...aku lebih suka perigi jiran aku yg letaknya 500 meter dari rumah aku...mak aku pun ngadu ler yg dia mmg dah call JBA byk kali dah...diorang nih bg janji manis jer..." jap lagi kiter antar air yer kak"...sampai satu masa mak aku call, india lelaki jawab...dia siap berdolak dalih lagi

Mak: air dah takdo banyak ari dah ni...banyak kali dah se tipon
org JBA: baper rumah takder air puan
mak: 3 buah
org JBA: yg lagi 2 tuh amik air kat mana
mak: diorang ada perigi
org JBA: awak takder perigi
mak: enjin rosak
org JBA: naper tak baikkan
mak: duit takder..eh..awak nih tanak berkhidmat ker
org JBA: nak..nanti kiter hantar air yer..(ayat biasa penyedap ati tp sampai kesudah tak antar gak)

hello...amboi seronok ko bersoal jawab yer...jgn bagi alsan boleh tak...bukan ker mak aku tuh mintak khidmat kerajaan..apa nih..wat sakit ati aku dgr jer...lantas jam 10 pagi ari ahad aku sendiri call JBA..Aku siap citer pasal mak aku dah call byk kali dan diorang dah janji nak antar air tp tak antar pun...dia siap amik alamat segala dan ayat penyedap ati pun di ucapkan..dan sama jer..takder beza apa pun...ni yg buat aku angin nih..kul 12 aku call langsung tak angkat...

Smalam aku call terus Aduan kerajaan negeri Sembilan..ni aku bg tempoh 2 minggu..kalo tak ada gak air..siap..dgn kerajaan negeri sembilan skali aku adukan kat PM...susah sgt ker nak sambungkan air kt rumah...korang bygkan lar..seblom nih air ada tapi ari malam jer...sabtu ahad toksah berangan lar nak air...aku kesiankan mak aku tuh...perigi bukannya dekat...air 2 baldi bukannya ringan..mak aku tuh bukannya umur 20 tahun dan dia seorang wanita...tak berperikemanusiaan langsung...

Alhamdulillah pagi nih (8Apr 2011) adik aku sms bgtau yg lori JBA dah antar air kt umah kg....wpun sepatutnya diorang sambungkan air lebih baik tp tak per lar sekurang2 nya berbaloi gak usahaku...

4. lori hantu
ni kejadian 2 hari lepas...sedang dalam perjalanan ke putrajaya nak pegi keje tetiba rasa cam ada batu2 kecik hentam cermin depan kete..rupa2nya berderet2 lori pasir bergerak..masa tuh jam nak dekat kul 8.00am....bukan ker masa macam nih lori dilarang berada atas jalan..ker dah mansuh peraturan tuh...nak jadi lagi menjengkelkan bila ada satu lori nih sukati makpak dia jer nak potong lori2 yg lain..dah lar semput..bila dia bawak laju lagi, lagi byk lar batu berkeliaran...hb aku dah hon ,bg high beam segala..dia leh wat dek jer...ish ini lsudah lebih...aku pun jadi ler reporter sekejap..


 masa nih aku mula2 prasan yg dia memotong..

dah potong lori sebelah aku nih, dia nak potong lori depan plak

potong lagi..

kete pun dia nak potong

potong lagi...


nak dekat 2 minit baru ler dia bagi signal masuk kiri...mungkin sebab dia tak brani potong lori nih...hahha...ker dia prasan aku amik pic dia..

no plat dia BHG 8118..
memang hantu betul drebar lori hantu nih...calar balar cermin kete aku...cis...

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...