My kids

Sila ler klik..jangan malu malu

Thursday, February 24, 2011

Astro dah ada gov tax...sejak bila...?????

Ada gak dengar aritu member merungut pasal astro charge gov tax...aku ingatkan utk saper2 yg amik astro first jer...Skali datang bil bulan nih...terkejut aku...Terkejut sebab bulan lepas tak dapat bil...kemana ntah bil aku...tak pasti samaada memang tak sampai ataupun bebudak curik surat aku...apa kes nak curik surat org plak...ntah lar...

Aku tanak jadi macam mula2 aku masuk astro dulu...bil lambat sampai aku takder lar wat payment...yer la no akaun pun tak tau..skali ngko dtg bil bulan ke dua dia terus charge aku 30 inggit tak silap...aku just byr yg semasa jer la..konon2 macam bayar bil air ngan api...skali bulan depan tuh, dia charge lagi keatas amaun yg tak bayar tuh...sibbaik hb ada member kat astro masa tuh...member dia tolong checkkan dan dia suh bayar gak semua tunggakan tuh..bengang tul aku...masa tuh bil nak dekat seratus gak padahal aku amik pakej asas+3 mini pakej jer...

tanak kejadia sama berulang lagi maka bulan lepas aku bayar jer lar astro tuh tanpa bil...no akaun astro mmg aku dah save dalam phone...awal feb aritu hb aku tergoda ngan astro first...astro pun nama dia kan tp aku yg bayar...hahaha...aku tak kisah tp utk yg astro first tuh aku mintak dia topup sket nanti...maka kami pun langgan citer ngangkung...48 jam..ntah baper kali dah aku tgk..sampai bwk balik smartkad tuh balik kg...yer la rugi ler 15 engget tengok dua orang jer..nak ajak2 jiran2 skali tgk segan plak....kira berbaloi lar sebab nak dekat 7 orang yg tgk...kalo gi cinema dah 77 engget...

Smalam bila dapat bil aku tgk yg aku bayar bulan lepas ada terhutang lagi 3 ringgit lebih...pastu astro first tuh bukan 15 engget semata2 siap charge 6% gov tax...cis..nak dekat 20 engget lar kiranya...tetiba rasa tertipu plak...kalo ikutkan hati memang aku potong jer astro nih tapi mengenangkan tv tak clear..pastu kartun takleh tgk, terpaksa lar batalkan niat murni tuh...

aku ingat nak amik yg asas jer lar...baru 30 lebih...tapi kartun plak takder..yg ada astro ceria jer...yg tak brapa nak ceria...aku suka channel 612 dan 613...kartun dia macam berpelajaran sket...batrisyia dah pandai ler ckp omputih sket2...contoh macam kartun dora...

kalo dalam english
dora: do you want to play with me?
batrisyia: yeshh

kalo dalam malay (tv9)
dora: mahukah kamu bermain dengan saya
batrisyia: terkebil2 jer tgk...tak faham rupanya...

ada tak pakej yg kiter boleh pilih channel mana yg kiter nak...aku bukan sempat tengok sumer pun...yg slalu aku tgk  tv3, tv9, 104,105,106,108,612,613,615,701,711 yg lain sumer citer apa2 ntah....asik ulang2 jer...kalo ari malam takder citer best kat tv3,104 dan 105 aku akan bukak 108..kalo sumer mengarut, aku sanggup tengok channel kartun...sampai lar batrisyia tido...

1 comment:

Normaliza said...

Bulan lepas baru saya perasan pasal gov tax tu. Itu pun lepas kawan bising2. Mahal pulak tu kan..dia charge atas baki tertunggak..Cis!!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...