My kids

Sila ler klik..jangan malu malu

Tuesday, January 18, 2011

Berkebun sihatkan badan dan jimatkan perbelanjaan

Lama dah aku berhasrat nak bercucuk tanam kat depan umah nih...tp disebabkan kekangan kerja yg amat bz dan aku yg perasan sibuk maka niat murni tuh ditangguhkasn sehingga lar satu ari tuh...tetiba jer aku rajin nak bersihakn deoan rumah tuh...Aku siap pesan kat member suh beli benih cili kat MAHA ari tuh...benih tuh aku dah post balik kg suh mak tolong semaikan...nak suh aku semai jap gi sampai thn depan tak muncul2...

mak aku mmg tahap terrorist dah bab berkebun nih...Skali balik keje aku tgk adik ipar aku dah wat kebun bunga kat tempat tuh...huhuh...tp takper la pasu ada banyak lagi...aku mulakan dgn tanam bawang merah bg mendapatkan daun bawang...kengkadang tu rasa rugi jer beli daun bwg...mahal plak tuh


Actually aku tanam 6 biji tp ni jer yg tumbuh...tak tau lar naper

Serai nih aku dah baiki sket...lepas jiran aku tegur...dalam sgt aku tanam tuh..jap gi tak mau tumbuh plak

ni my BIL yg tanam..Asalnya byk pokok tp yg lain sumer mati...yg ni jer yg idup

ni ler kebunnyer dah ditanam dgn pokok bunga

pasu2 nih sumer mama rasid( paksedara hb) yg bagi...lama dah dia bg nak dekat 2 thn dah...Slama nih semak jer yg tumbuh...

kali nih aku nekad nak bela elok2 kebun nih..Aku mmg tak brapa suka nak tanam pokok bunga atau hiasan...Aku lebih suka tanam benda yg boleh dimakan...baru berbaloi...Skang nih nak pegi keje jer mesti siram dulu segala pepohon nih..pastu balik keje cabut2 semak samun yg mula nak tumbuh...Tak lama lagi InsyaAllah aku nak beli tanah penuhkan pasu nih...nak tanam cili yg mak aku semai...limau kasturi dan limau purut...Dah expert sok baru aku nak tanam pokok durian lak....hahaha..Senang sket nak makan buah durian..


No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...