My kids

Sila ler klik..jangan malu malu

Tuesday, January 18, 2011

14 jan N9 cuti, sabtu dan ahad bermaharajalela di rumah...

14 jan: hari keputeraan yang Dipertuan Besar negeri Sembilan...Asalnya aku nak bawak sikecik ketempat keje tp disebabkan ada staff yg dah bawak dan telah ditegur oleh boss kerana anak yg tidak dikawal tahap kebisingannya maka aku membatalkan niat murni nak bawak anak aku yg sudah pasti tidak dapat dikawal volume nya nanti...

Lagipun awal thn lagi ...cuti pun masih banyak...24 hari...Aku berjaya forward cuti thn lepas sebanyak 4 hari ke tahun ini....So aku amik ler sehari cuti...Seharian dirumah bersama batrisyia amatlah bermakna...Aku berpeluan menjadi suri rumah tnagga sepenuh masa..melayan kerenah dia sepanjang ari seorang diri sebab hb aku kena keje...kalo dua2 cuti jap gi rugi plak...Cam thn lepas dia cuti skali....

Pagi tu aku sempat lar wat kan breakfast roti telur utk hb, siapkan dia gi keje dan babai hb dari dalam rumah...Aktiviti yg jarang aku dapat buat sebab aku pegi keje skali ngan dia...Batrisyia pun bangun agak lewat...aku wat lar keje apa2 yg patut..bukan senang nak wat keje tanpa gangguan nih...dalam kul 9 dia bgn dah...terus cari abah dia...yg mak dia tercongok nih takder plak dia nak cari...ceh..

 Ni ler keje dia sehari2 an...kreatif kan cara dia bermain ngan meja tuh..aku biarkan jer lar slagi tak merbahayakan dia...
Ni aksi sambil tengok dora...dora melompat dia pun melompat...hafal step lagi tuh...ni ler pesen baju dia kalo kat umah...Dia sendiri pilih baju ngan seluar...matching sgt kan...

Sudahnya wat pondok...ada2 jer nak dibuatnya

petangnya sambil menunggu bapaknya balik aku pun bawak dia jalan2 sekitar taman...wah kemain lenggang kangkung lagi jalannyer...

Pagi sabtu aku ada kelas Pra L...3 jam teori dan lagi 3 jam kat litar...Dia kenalkan dgn 3 jenis test JPJ dalam litar...beserta tips2 nak lulus...


yang ni ujian pertama iaitu bukit...tayar kena letak betul kat garisan kuning...

yang ni plak cikgu yg ajar kitorang dalam kelas tuh...nama dia cikgu mohd nor...Sgt klakar dia nih..Lepas tuh tgk side parking dan 3 penjuru...

Abis kelas dalam kul 2.30pm...kepala aku dah pusing2 sebab jemur tgh panas...kena tunggu paling lama seminggu utk dapat lesen L...pastu baru leh booking kelas praktikal 8 ke 10 jam...malannya anak tido awal, aku pun tengok tv bergolek2 ngan hb sampai tgh malam....mentang2 lar esok cuti kan...


Hari ahad pun tak gi mana...tengahhari aku masak ketam bollywood dan ayam masak halia...Asalnya dah plan nak gi shopping baju keje hb tp sebab malas kitorang just gi beli barang avon yg member pesan...


Begitu lar pengisian hujung minggu ku bersama keluarga tercinta...Rasa cam seronok plak dok umah sehari2an...

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...