My kids

Sila ler klik..jangan malu malu

Wednesday, November 3, 2010

Kembali bersiaran secara langsung dari putrajaya...

lately aku amat sibuk ngan tugas seharian, bebanan kerja yg berlambak2...menguruskan suami dan anak...chewah...macamkan anak ada 12 org sibuknya...Skang aku dah start masak setiap hari means no more makan2 kat kedai...kar cafe melainkan tak sempat atau duit byk sgt atau kemalasan melampau baru lar kitorang makan kt luar....Aku sedaya upaya masak setiap hari...

Kalo ari keje aku masak simple jer...kalo ari minggu baru ler masak yg renyah sket...bukan apa kalo masak susah ari keje nih mau pukul 12 malam dapat makan...kalo bukak kedai makan awal2 lagi dah bungkus...punya lar semangat sampaikan aku beli 2 mangkuk tingkat utk aku ngan hb...siap tanya dia dulu 'abg malu tak kalo sy bekalkan mangkuk tingkat'...dia kata ok..aku pun beli kt carrefour..

Aku nih bukan lar pandai sgt masak pelbagai jenis masakan tp aku cuba cari resepi dlm intrnet maka jumpa lar blog cik mat gebu dan myresepi nih...resepi dlm blog nih memang best2...wat masa nih dah byk gak resepi yg aku cuba...diantaranya

mee goreng mamak
maggi goreng mamak
mee goreng basah
mee udang
agar2 milo
butter prawn
telur bungkus
sotong goreng tomyam
dan banyak lagi lar...
95% berjaya tp ada gak yg tak jadi contohnya nasi lemak, nasi tomato dan puding
bab puding mmg aku fail..ntah ler samaada puding jadi keras sgt atau cair lansung tak keras...nasik plak samaada lembik atau mentah...hehehe...nak kena praktis byk kali lagi kot...

Depan opis aku nih ada pasar basah setiap ari selasa dan jumaat...slalunya aku beli lauk mentah dan sayur kt sini ler..kalo tak sempat nak beli hb akan beli kat pasar nilai pagi sabtu atau ahad...
Slalunya aku akan bawa bekal breakfast, lunch dgn buah..pendek kata mmg tak kuar duit lar kat tempat keje..Cuma skali beli lauk tu nak dekat 100 gak lar...tp kalo fikir balik beza makan kat luar dgn masak sendiri
Sbg contoh breakfast, lunch dan dinner kami sekeluarga (RM8 +RM12 + RM15 = RM35)
seminggu RM 245....
Kalo masak sendiri, just beli lauk seminggu skali RM 100 ke 150...tapi penat sket lar...heheh...yg penting rajin dan kepuasan...Slalu hb akan puji aku masak best...sebab aku akan cari resepi makanan kegemaran dia..dah dekat 4 thn kawen nih aku dah tau apa yg dia suka dan tak suka...Hb aku nih ada ciri2 mamak sket..So dia lebih kepada kari2 nih...aku cuba gak lar masak ikut selera dia...kalo ikut selera aku semunya boleh makan...tolak batu dan kayu jer...heheh...

Disebabkan bateri kamera aku telah diangkut oleh deqla balik kg...so takder lar gambar lauk pauk best yg aku masak...

1 comment:

DeQWa said...

nnt masak lebih sikit,hantar kt jiran sebelah aka unit sebelah sikit...hehehe

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...