My kids

Sila ler klik..jangan malu malu

Monday, September 6, 2010

biskut raya suamiku...

Smalam gi umah mausi di PJ..tgk mausi wat biskut raya diantaranya biskut sarang semut...oh sungguh lagenda biskut nih...

Suatu masa dulu, tahun 2006...
Kalo tak silap aku tak sampai sebulan lagi aku kenal hb...dalam bulan pose aku gi umah...date kat umah jer sebab mak dia tak sihat masa tuh..aku ngadap dia wat biskut raya..baru ler aku tau bakal suamiku pernah keje kat hotel dan dia pandai wat kek, piza, roti, biskut masak dan aku....jgn kan kata nak wat sumer tu, nak wat cekodok pun blom tentu pass...tp masa tu lar..skang pandai dah...eh..

Siap wat satu balang extra utk bakal mak pak mentua dia merangkap mak bapak aku...nak amik ati kan mesti lar...selepas 3 thn kawen baru ler tergerak ati dia nak wat balik biskut penuh kenangan nih..Maka ptg smalam, kitorang gi kedai kek kat salak tinggi, beli bahan2 dan ptgnya hb aku bertungkus lumus ler menguli doh utk biskut sarang xemut nih...aku...? wat apa ek..jaga anak, wat keje rumah dan tukang tengok...heh..
Aku tak reti nak wat apa...tp bab menggentel, menekap letak dalam tray bakar tuh, boleh lar..

nak dekat kul 1 pagi baru settle semua...


sambil kitorang bertungkus lumus wat kuih, anakanda tercinta disajikan dgn rancangan kartun mengenal ABC..dan hasilnya dia tertido dalam kul 11 tanpa perlu di dodoikan lagi



tepung yg telah di uli


ni tugas aku menggentel sampai jadi macam nih..kena timbang ok..7 gram setiap satu..


dibakar pada suhu berapa aku tak tau...


di keluarkan dan dicocok tengahnya..pastu bakar balik


dan...tadaaaa...boleh lar di letakkan krim dan coklat rice...dah sejuk leh masuk dalam bekas macam nih

close up sket..
...
...
ini ler dia sarang semut suami ku...
malam nih leh wat biskut lagi, rasa seronok plak tp yg tak seronoknya bila tgk keadaan dapur ku yg sgt lar indah...Adoyai, tu ler dia kalo org lelaki guna dapur, cam kapal belayar...tak per la..balik keje kang adinda kemas...

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...