My kids

Sila ler klik..jangan malu malu

Tuesday, September 21, 2010

16 September...

Seperti yg semua sedia maklum start thn ni 16 Sept telah diwartakan sebagai hari cuti sempena hari penubuhan negara Malaysia...

Tahun nih baru aku perasan yg tarikh nih sama ngan 1st date aku bersama suami tercinta..
16 Sept 2006...Itu lar detik bersejarah, detik pertemuan yg membawa kami ke jinjang pelamin..Ececeh...
Aku terima pelawaan dia utk berdating sebab aku tgk dia nih mcm boleh di percayai...Lagi pun dia sama tempat keje dgn aku..Apa2 jadi pada aku pun, aku tau mana nak cari dia..Aku pun dah bg tau member serumah aku gi mana dan dgn saper...

Kitorang gi tengok wayang kat Cheras Leisure Mall..aku ingat lagi citer masa tuh, citer Little Man...Rupa2 nya dia penah keje kat situ, so dapat lar harga spesel sbg bekas pekerja kat situ...Lepas tgk movie kitorang gi taman tasik perdana..Aku agak cuak gak, malam2 buta begini pegi Taman tasik....heh...kena tangkap basah kang sia2 jer....Rupa2nya Ada tempat lepak kat situ, makan mee sup sedap...penuh gak lar gerai tuh..Abis makan2, sumer dia antar aku balik...

Sejak tu kitorang berbalas2 sms, jumpa kat opis, gi makan sama2, maka berputiklah rasa sayang dan seterusnya rasa cinta tatkala melihat dia menjaga ibunya yg sakit (lumpuh) dgn baik skali...Hb aku nih sgt penyabar org nyer..Aku rasa dia sorang jer leh tahan ngan perangai 'mak-mak' aku nih...Tabiat yg aku ssedang usahakan utk dikurangkan..heheh...saper penah duk serumah ngan aku tau lar aku caner...

Bukan bebel2 kosong tau..Bebel ada unsur pengajaran...Tahun nih Alhamdulillah genap 4 tahun aku kenal ngan dia...Jodoh aku ngan dia tlah di tentukan oleh Allah, tu sebab pakwe2 seblom ni...tak lekat ngan aku...

yg speselnya aku adalah 1st love dia..Kata dia lar...kalo dia tipu..tak tau lar..Dia love aku yg keberapa ek..? eh...? Biasa lar dulu2 cinta monyet...Aku pernah bercinta masa form 2, masa abis SPM, masa tgh amik Dip, Lepas abis Dip, Masa keje gomen dan latest ngan hb ku hingga lar skang...tu blom cinta tak berbalas, cinta pandang pertama, ish..macam2 lar...Sampai kan aku rasa aku dah fedup ngan lelaki nih, Aku kawan rapat ngan pompuan lak...Jgn salah faham aku bukan jenis mcm tu..Aku just sayang jer sebab nak elak dari suka kat lelaki...Bila member aku nih kawen, aku kembali menagih cinta,,,heheh...nak cari lagi sorang kawan pompuan...hmmm...mmg susah lar...

Tapi sejak jumpa hb, jiwaku tak lagi kosong..Aku rasa dia melengkapi ku seadanya...Dia terima ku seadanya aku..Dan aku terima seadanya dia...Wpun ada kata2 blakang yg tak brapa setuju dgn pilihan ku..Yg penting parent aku suka dia dan mak dia suka aku...org lain blakang cerita...

Gambar diambil seblom kitorang kawen..nak snap pic utk kad perakuan nikah..

Maka 16 Sept baru2 nih, hb bawak kitorang keluar gi seremban 2 belikan kasut keje dia then balik bilai makan Steamboat kat 9avenue....Amatlah sodap dan menyelerakan..rasa cam nak meletup perut makan byk...heh...

gambar masa baru lepas kawen


dan ini pic yg terbaru...nampak beza kan masa seblom kawen ngan selepas kawen..makin kembong...heheh
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...