My kids

Sila ler klik..jangan malu malu

Friday, April 16, 2010

Kiter hanya merancang, tuhan yg menentukan...

pepagi buta aku dah set on mind...Arini sampai jer opis takde pandang kiri kanan, bf kuih jer dan aku nak setlle fail sumer skali...Ada 75 fail masuk dan 19 fail KIV...tu baru niat tu...heheh...slalu nya sampai jer opis aku akan makan2 sambil  bukak blog, jengah blog org...godek2 itu ini..then baru start keje...

Nak dijadikan serita sampai jer kat opis, ada lar dalam 15 minit lagi seblom kul 8.00, dgn langkah yg mmg tak sopan langsung...meluru jer..tup2 tgk lift rosak plak..leh pakai 2 jer instead of 4 lift..then lift yg no 2 pun terbuka...Aku dah tak sedap ati tgk org smakin ramai..dan dgn bangganya aku masuk kedalam lift..Adalar dalam 15 org masuk sumer pompuan...nak kejar punc kad nih..opis aku tkt 4...tetiba lift tu merundum dalam 10 cm...girl yg last skali masuk terus meluru keluar..yg aku nih tak sempat nak kluar lagi dah...yg lain dah terjerit2 kat dlm tuh...Ah..sudah...kitorang stuck dalam lift...

Aku pun tekan loceng kecemasan..

Abg mentenen: ya ada apa?
Aku: kitorang tersekat dalam lift kat ground floor
Abg mentenen: ok..sekejap yer..

Banyak lar dia punya sekejap..sikit punya lama..dah lar berhimpit2 kat dalam tuh...dah macam dalam tin sardin...dalam 10 minit lepas tu

Abg mentenen: akak brapa ramai dalam tu..
Aku: dalam 20 org
Abg mentenen: hah...ramai tu..tak boleh ramai2 nih tu sebab tersekat..(dah dia membebel plak kat aku)
ada lar sorang girl ni ckp 14 org jer..heheh
Aku: tak tak 14 jer
Abg mentenen: tunggu sekejap ek

dalam 5 minit pastu

Abg mentenen: Sabar ye kak
aku: ok

dalam 10 minit pastu ada salah sorang tekan button emergency lagi

Abg mentenen: ya..
Aku: lama lagi ker?
Abg mentenen: Sabar kak yer..otw

Aik...diorang nih panggil bomba ker...
masa nih aku dah cuak bila akak kt blakang nih kata udara dah smakin berkurangan ..mulal ar aku teringat teori manusia menghembuskan Co2 dan mengedut o2....alamak...caner nih..Dah lar signal phone takder..Mula lar aku baca apa2 yg patut..budak sebelah ni siap kuarkan buku bacaan doa..heheh...tetiba jer rasa sedih di sudut hati...tu baru dalam lif..kalo dalam kubur caner lar ek...Hanya Allah yg maha mengetahui...

Tak lama lepas tu kedengaran pintu lift di korek..dan sebaik saja pintu lift terbukak...Alhamdulillah berhamburan kitorang sumer keluar dan dan tu gak rasa phobia nak naik lift...aku pun call member suh punch...rupa2 nya ada member dah bgtau dia ternampak aku diantara yg tersekat dlm lift...so dia pun dah punchkan...

Disebabkan aku lewat masuk opis 30 minit...So niat murni pepagi buta tadi, tak dpat lar nak direlisasikan...hahah...Alasan jer tu...semangat yg berkobar2 tadi tertinggal dlm lif....

So pesanan aku kpd sesaper yg bakal terperangkap dlm lift, kalo terjadi pada anda, firstly jangan panik...cuba cari button emergency n tekan...diorang akan dtg dgn bantuan...jgn memandai2 nak gi hentak2 pintu lift dan memanjat bumbung lift konon2 mcm citer tv tu...tu sumer nipu jer tu...selebihnya tawakal dan byk2 berdoa semoga anda selamat.... dan yg penting kalo lift tu agak2 nak melimpah ngan manusia..lebih baik korang jgn naik, aku rasa kalo aku merangkak naik tangga pun pagi tadi tak sampai 30 minit...heheh....

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...