My kids

Sila ler klik..jangan malu malu

Wednesday, March 3, 2010

Ragam si kecil...apa nak dikata...

Arini bangun lewat dan marathon puasa akan disambung pd esok hari..InsyaAllah...sebabnya...
malam tadi aku masuk tido awal..batrisyia pun tido skali..ntah macamana dia terjaga..hb lar yg bgn watkan susu dia, berak lak...siap basuh sumer (pagi tadi ler baru citer)...
pastu dalam kul 2 pg aku terjaga dari lena yg diulit intan sebab dgr dia nangis..nangis sungguh2 lak tu..merembes2 air mata air idung segala mcm sengsara jer...aku tanya sakit kat mana..dia nangis jer..mula lar rasa macam  nak marah..tp hb kata jgn marah dia...bukan nak marah tp risau lar kan..ada nampak apa2 ker...
sayu jer dgr dia nangis..aku pun gi bancuh susu lagi...bg susu pun tanak..bukak lagu cari jodoh pun takder effect apa2..slalunya dia akan ok kalo dgr lagu nih..ni tak...masih nangis lagi..mengigau ker..aduyai..dah kul 2 lebih ni..
tak leh jadi nih..

aku pun dukung bawak dia ke ruang tamu...peluk jer dia..bg reda sket tangisan dia...tersedu..alahai kesiannya anak mak...naper..akupun pasang lar vcd upin ipin..dia nangis lagi..tp bila upin ipin dah start jer..dia slow sket..aku pangku dia dgn aku2 skali ngadap tv...lama sket pastu dgr dia dah ada reaksi dgn upin dan ipin...maka bergonjenglah anakdara ku di kala sumer org nyenyak tido...aku dah tertido kat depan tv tu..bila dia tgk aku tido dia pun  kejutkan aku...

baby: abah...abah...(dia kalo nak kejut org tak kisah lar saper pun sumernya  abah...)
aku: mak la
baby: mak.......mak,....

pastu aku tido balik..cam tido2 ayam lar..takut gak kot2 dia merayap ntah kemana kang...camtu lar kitorang sampai lar kul 4 pagi...cd dah bertukar ke astro lak...sibbaik lar ada jim jam n sunny...bergonjeng lagi lar dia dgn semangatnya..bwk naik atas katil pun dia still aktif lagi..tak kisah lar asal jgn ko menangis jer..
aku rasa dia jadi camni effect dari ubat sakit mata yg dia makan tu..ubat kaler ijau tu mengantuk sket...mlm td tgk bengkaknya dah ilang..so aku takder la bg..masa kt taska mungkin diorang bg dan dia dah tido lama kat taska siang tu...maka natijahnya..amik ngko..aku ni niat nak la pose lagi..dah kul 4 br nak tido pastu nak bgn sahur lak kul 5..mmg takder ler nak bgn time tuh..aku tukar time jam ke kul 5.40am...tup2 jaga dah kul 6.30...

apa lagi...dgn segala kudrat yg ada kelam kabut lar aku bersiap....sampai lar aku antar ke taska pg td dia still tido  lagi...aku ni nak tak nak kena lar thn mengantuk..gi jugak lar keje...kalo ikutkan ati yg malas mmg aku cuti jer....huhuhu

1 comment:

Anonymous said...

huhuhu kalo dorg bgn time kol 2am ke 3am mmg x mampu nk bgn..kalo bgn pn buke sebelah mata aje...hihihi..tmbh lak org rabun mcm aku ni. tuh yg leh tetkr nk banch susu adik tp teamik bekas susu abg tuh...ngn kene air pns g..
nsb ler...tp demi ank bgn jele..larat ke nk dgr tangisan sore yg bising tuh tgh2 mlm...huhhu

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...