My kids

Sila ler klik..jangan malu malu

Monday, February 22, 2010

Berpoya poya di pantai port dickson


Sabtu ahad baru nih, kitorang sefamily gi berpoya2 lagi..Cuti2 1 Malaysia..kali ni ke pantai Port dickson..Actually dah 8 bulan hb booking tempat nih..Sbg gov servant, kiter di beri keistimewaan utk menginap di rumah2 peranginan persekutuan yg mana sewanya sgt la murah..RM40 jer semalam utk Appartment 2 bilik..

So disebabkan pegi 1 kete jer, fariez lak ikut skali, aku just boleh ajak mak ngan deqla jer la..Sori yer kak ita, tak ajak ko skali..kete penuh..huhuhu..lenkali kiter gi lagi ngan akak lak..
Pepagi lagi dah bgn siap2 barang sumer..mak ngan deqla tunggu kat Stesen bas seremban (diorang bertolak dari kg)..dek excited sgt, jalan pun clear kitorang sampai agak awal gak lar..dlm kul 10pg..
Ni masa baru sampai..tak tukar baju lagi..sebab si kecik masih tido..bgn2 jer tgk ada laut depan mata..kemain suka lagi dia..




Masa ni lar hb nak bersin pun


encem boy


Deqla nih dah macam petani moden dah..beli topi nih 5 engget..takut itam punyer pasal..

Tgh2 aku dok mandi ngan sikecik , mak ngan deqla, kelihatan lar di tepi pantai tu 2 beradik yg tak puas kecik tgh bina istana pasir..si fariez ni ada gak seni membina nya..yg laki aku nihh tukang wat tembok jer lar..kitorang mandi sampai lar agak2 dah nak itam..lagipun dah nak kul 1..then perut pun lapar..gi makan dulu..makan kat gerai member fariez...berdepan ngan cozzi hotel..wpun gerai dia comel jer..tp makanan dia mmg sedap..kena ngan selera tekak mak aku..mak aku nih jarang nak makan kat luar..so kena lar carik kedai yg betul2 sedap kat tekak dia..stakat western2, fast food..tok sah lar..tak pasal2 jer kena kutuk makanan tuh..berbekalkan perut yg lapar dan badan yg kesejukan..maka kitorang pun makan dgn bahagianya..



Dia nih kalo dapat phome maklang nyer..leka..boleh gak aku makan dgn bersungguh2


Nampak gigi..nampak gigi..

then terus check in umah tu..nama bilik tu Ambong 2..not bad lar...ada 2 buah bilik..bilik utama ada 2 katil single..bilik kedua ada katil single dan tilam extra bawah katil..bilik kitorang mengadap taman permainan..tp still leh nampak laut..ada ruang tamu dilengkapi sofa, tv tp takde astro..tak kisah lar kan bukan nak tgk tv sgt pun..kalo nak tgk tv baik dok kat umah jer, meja makan..ada dapur ngan dapur gas segala..aku selongkar ler kabinet kat dapur tuh..mcm2 ada..disebabkan tido semalam jer..takder ler aku nak berniat utk masak berkampung kat situ..lgpun bonet kete penuh ngan beg baju, susu batrisyia, speaker hb lagi..
Akupun dgn sesuka hati riang gembiranya mengubah kedudukan perabot..bagi lapang sket..Almaklumlah anakku baru dapat kaki..jap gi tersadong lak kaki si kenit nih..katil single tu aku rapatkan so jadi lar katil kelamin..yg pompuan sumer bilik utama dan hb n fariez bilik yg lagi satu..malam ni tido berbantalkan lengan sendiri lar jawabnya..(slama ni berbantalkan lengan saper eh..)

Ni ler rupa paras bilik sebelum di rogol oleh kitorang


Ni bilik hb n fariez...


Ruang tamu..


Nampak gigi..nampak gigi..


Mcm anak lelaki lak si batrisyia nih..


Kat balkoni..


Depan pintu apartment..

lepas mandi dan solat, dlm kul 5 camtu terus jer sumer tukar baju mandi..kat bawah ni bangunan baru utk gov servant..so ada lar kolam mandi skali..kitorang apa lagi gi lar serbu kolam tuh..mandi kat tempat kanak2 jer sebab tempat dewasa..teramatlar dewasanya tak sesuai utk aku yg kemetot nih..kedalaman kolam tuh 4.5ft...kalo aku masuk nak kena jengket2..itupun dagu leh tenggelam..dah lar tak reti berenang..kalo ada sesaper jentik jer terus aku tenggelam..so demi keselamatan aku duk kat tepi2 jer la..takder la nak mandi sgt pun,..kira berendam jer la..


Kolam mandi
Apartment baru siap awal thn 2010


mandi pantai

yg deqla ngan mak duk kat kolam kanak2 menemankan si batrisyia..leh lar aku berpoya2 ngan hb jap..konon2 mcm tgh bercinta lar...org kat sebelah tu dah jeling2 jer..agak2 dah kecut segalanya..kitorang pun terus naik bilik, tukar baju..ready utk dinner kt ancasa hotel..ada 2 pilihan..western atau malaysian food..Aku apalagi..org melayu kan..dapat lak mak ada skali..kitorang order, ikan siakap 3 rasa, tomyam seafood, kailan ikan masin, telur bungkus (waiter tu kata takder telur bungkus tp ada special telur dadar), sotong goreng tepung dan air suam..hancuss diet ku ngan hb..opps deqla pun diet gak..hahaha..tp takper la..skali skala..balik nanti qadha balik..


Seblom makan mesti pose dulu
Uwan dan cucunya




Diantara menu yg di pesan




Selepas...makan..tu tgn saper yg terjulur lagi tuh..dia ler yg ngabiskan sumer nih


Berselera gak lar kitorang makan sampai tinggal tulang dan pinggan jer..sedap gak lar..yg sibatrisyia ni asik meragam jer..jenuh ler aku bawak dia jalan2 kat area situ..aku takut kot tersungkur jer kang..dah lar malam gelap lak tu..kat situ ada budak nyanyi live..sore macam ct nurhaliza...ok gak lar..ni mesti salah sorang peserta AF nih..Lepas makan , balik bilik, borak sepatah dua kata..then tido.....
Esoknya..pepagi lagi lepas breakfast segala..terus mandi laut dan mandi kolam terlantak sampai kul 10.30pg..Siap2 naik balik..bungkus2 kain baju sumer..then bertolak balik ke pangkal jalan..
Muka kelaparan..


Aku suh dia nampak gigi..dia gi sorok lak giginya..


Seblom bertolak harus lar berposing dulu..


Tanpa membuang masa, nak check in tak boleh lagi, kitorang gi la ke pantai blue lagoon.. Pantai nyer agak cantik gak lar..adik aku nih dah ler lagi 2 minggu InsyaAllah nak bertunang..gi mandi laut lak..itam longot lar kau deqla..abislar...
Dah tukar2 baju sumer, gi lar anak beranak nih mandi..Si fariez siap beli alat2 utk wat istana pasir..konon2 nak main ngan batrisyia..Disaat anak dara ku ini tak dapat mengenal yg mana satu makanan dan yg mana satu mainan..toksah lar bwk main benda2 mcm ni..kesudahannya makan pasir anak aku..

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...