My kids

Sila ler klik..jangan malu malu

Wednesday, January 13, 2010

Six years already...


Tarikh hari ini 13 Jan adalah hari bersejarah..Pada thn 2004, aku mula bekerja di tempat keje aku skang..Sedar tak sedar dah 6 thn kat sini..Rasa mcm baru semalam melangkahkan kaki ke Kuala Lumpur..

Selepas tamat Diploma di Uitm Segamat, aku keje kilang 10 bulan (aku tak memilih keje) asal rezekinya halal aku blasah jer...Bila member baik aku kawen, dah takder geng lagi nak keje kilang,aku pun resign..Sibbaik ada daftar SPA, aku ditawarkan keje di Imigresen PK..

Nak dijadikan cerita aku ditolak kesana kemari dgn alasan tiada kekosongan bagi jawatan aku disitu, sibbaik lar pak sedara aku keje bawak teksi kat KL ni..Mak abah lak dah balik kg selepas antar aku ke putrajaya..Lepas imigresen PK tolak aku, aku di arah pergi ke Imigresen SA, then tiada tempat gak..Adalar dalam 5 org budak baru yg senasib dgn aku, kitorang dipanggil blk semula ke putrajaya utk penempatan semula..Disebabkan kesilapan tersebut, pegawai bertugas bg offer kat kitorang pilih mana sajer jabatan kitorang nak pegi, kecuali blk kg memasing..(macam tau2 jer..Aku baru jer nak mintak kat kuala pilah..leh duduk kat celah ketiak mak..hahaha)..Aku ada kakak yg keje kat KL, so aku mintak lar penempatan kat Area KL..Sibbaik ada lagi...Aku call pak sedara suh amik..sambil nak tunggu pak cik dtg tu, aku menangis semau2 nya..aku kenangkan apalah nasibku.....mak jauh kat kg..kwn2 lak takder..Tp aku pasrah..


Keje kat sini takder lar best sgt tp aku cuba buat cam best jer..Aku gembirakan ati aku..blajar benda2 yg baru..Lama2 kiter suka lar dgn keje kiter tu..


Kat sini gak lar aku jumpa chenta hati ku..ahaks..



kalo difikirkan balik, setiap apa dugaan yg menimpa kiter pasti ada hikmah disebaliknya cuma kiter yg tak tau...Allah maha mengetahui..

So kepada kengkawan yg sama masuk dgn aku dulu kalo tak silap 10 org


Aku ngan niza jer yg tinggal..yg lain sumer dah pindah

Haniza,kak jue,ira kedah, ira perak, ita, suriani, kak sari dan lagi tak ingat lak namanya...

Aku ucapkan selamat bekerja...Berkhidmat untuk negara...

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...